Hej,

Jeg fandt denne isolering i en garage, og jeg undrer mig over, hvilken slags produkt det er? Det ser ud til at være en form for glas/mineraluld med en lidt hårdere hvid overflade. Er der nogen, der ved det eller i det mindste kan finde et tilsvarende produkt?

Jeg skal selv isolere en betonvæg udvendigt, men mod et beskyttet område (dvs. ingen risiko for sol/regn). Det alternativ, jeg har, er celleplast, og det kan vel i og for sig fungere, men jeg synes, dette er bedre, da det ikke er brændbart og det ser lidt pænere ud.

Grå vægisolering med kvadratisk mønster og rørføring øverst.
Billede af et garage med isolering. Mineraluldsplader med hvidt ydre, metalstænger og rør er synlige, muligvis i forbindelse med vægisolering.
Detaljebillede ved skade/gennemføring:
Detaljebillede af hvidt isoleringsmateriale med hård overflade og synlig gul glasuld, samt sølvfarvet folie og en rund beslag. Skade på isoleringen.

Almindelig mineraluldsisolering med et pålimet væv og spraymalet. Findes i mange tykkelser og egner sig ikke til udendørs brug. At der er et gitter der, er fordi det er følsomt for skade, der bliver huller i vævet.

J jonaserik sagde:
Almindelig mineraluldsisolering med pålimmet væv og sprøjtemalet. Findes i mange tykkelser og egner sig ikke til udendørs brug. At der er et gitter er fordi det er følsomt for skade, der bliver huller i vævet.
Jo, men har du eksempler på hvem der fremstiller/produkt? Fandt ikke noget, da jeg søgte (godt nok ikke mega meget)... det virker jo som et færdigt (også malet fra fabrik) produkt.

Ser uden tvivl ud som en loftplade til nedhængte lofter.

Redigering: parafon er en lignende plade

PeterFalun
isover?

Undertaksfirmaer har deres produkter

Ser ud som en industriskive til støj. Typisk echophon modus med udsending i hvid eller natur. Sådanne skiver bruger man normalt at sætte med disse plastikpløkker

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.