Hvordan løser man pæne og holdbare yderhjørner, når gips og MDF mødes.
Ønsker, at de skal se ud som gipshjørner med metalprofil.

Vedhæfter et billede, som måske kan forklare, hvad jeg mener. Det er i en trappe, som jeg har tænkt mig at beklæde med MDF, væggen nedenfor trappen bliver med gips.
Kan man affase kanterne på MDF'en og sætte en metalprofil og derefter spartle med Plastic padding måske?

Alternativet er at lade MDF'en gå et par millimeter ud over gipsen, men vil helst have hjørner, gips tror jeg ikke holder, da man sikkert vil slå imod, når man går op ad trappen.

• Skitse af en trappevæg med spørgsmål om hjørneløsning, hvor gips møder MDF. Tekst angiver mulige materialer og spørgsmål om designløsninger.
I hvilken slags rum står trappen? Hvilken overfladebehandling skal du have på MDF-trappetrinene?

Ola78
Tror danogips har noget som kaldes multiflextejp som skal kunne anvendes til forskellige slags hjørner. Kig på deres hjemmeside.

Trappen er i entréen op til hallen på overetagen.
Selve trappen er ikke af MDF (en rigtig gammel trappe), trappen skal males med en passende farve alt. beklædes med noget egetræagtigt. Gips og MDF skal males med vægmaling, så alt bliver ét.

Kan man sætte foden på mdf for at f.eks binde sine sko? I så fald øger det jo risikoen for revner. Jeg ville have gået lidt ud med mdf'en præcis som du selv sagde.

Jeg synes dit forslag om at fase af MDF og spartle med plastic padding på et metalhjørne lyder som en god løsning. Specielt hvis du derefter skal beklæde trinene med eg - så behøver du jo ikke være så omhyggelig med spartling og slibning der.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.