Som overskriften lyder har jeg brug for lidt hjælp med at tætne dampspærren (navn?) i huset, når vi tog alle listerne ned i loftet, så vi, at plasten oppefra loftet ikke er tæt nok. En fyr, der var her for at kigge på at evt. isolere loftet, sagde, at vi skal tape med ældningsbestandig tape. Vi har købt en tape, som vi fandt hos Byggmax;
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...tomme/byggplast-tillbehor/21024/byggfolietejp

som vi brugte til en anden ting og spekulerer på, om denne er god nok til at tætne dette?
Er der nogen, der har nogen erfaring med denne? Eller anbefales en anden tape?

Mvh Helena

D09
Hvis I kan se mærket på plasten I har, så søg efter monteringsvejledning hos leverandøren, det er ikke altid man behøver at tape alt, hvis man har tilstrækkelig overlap og har fastgjort plasten med bæreliste som 28x70.

Lige netop den tape har jeg ikke brugt, men den holder sikkert samme klass som øvrige byggemarkeder som hornbach m.m.

Har ikke selv brugt den tape, men den er jo sitac-mærket, så det bør jo ikke være nogen problemer.

Jeg har brugt den tape, og den var ikke god, den slap efter et stykke tid. Man får, hvad man betaler for, så mit råd er at købe T-flex, den bliver siddende.

Så sitac-märkningen garanterer for nul og ingenting? Har selv kun brugt Tesas aldersbestandige tape og i det mindste når man sætter den fast så sidder den godt... Så er det svært at tjekke eftersom man har gipsat over plasten nogle dage senere....

Ola78
Matti_75 sagde:
Jeg har brugt den tape, og den var ikke god, den løsner sig efter et stykke tid. Man får, hvad man betaler for, så mit råd er at købe T-flex, den bliver siddende.
Kan kun være enig, vi bruger den på arbejdet, og den er fantastisk og hæfter på det meste. Har brugt den meget derhjemme også, men som sagt, den er dyr. Dog kan man finde den til lidt mere humane priser end i den almindelige byggemarked, hvis man kigger lidt uden for Sveriges grænser.

MMR sagde:
Så sitac-märkningen garanterer null og ingenting? Har selv kun brugt Tesas aldringsbestandige tape og i det mindste når man sætter den på, så sidder den godt fast... Så er det svært at kontrollere, da man har gipsede over plasten nogle dage senere....
Sitac-mærkningen plejer kun at gælde aldringsbestandigheden. Jeg har prøvet den tape og trykprøver inden gipsning, og tapen løsner sig.

Som Matti_75 siger, så holder byggmaxtejpen ikke målet, den slipper. T-flex er en god tape, der bider godt. For nylig købte jeg en rulle af Icopal Universaltape, da min byggebutik var stoppet med T-flex, og den føltes meget lig T-flex i limet.

Undskyld mit sene svar her, mit internet har drillet de sidste dage.
Hm, lyder ikke som om jeg vil risikere det med tape fra Byggmax. Vil gerne undgå at gøre noget halvhjertet.
Hvor kan man købe denne tape, som I taler om, T-flex og Icopal Universal tape? Kan man kun bestille på nettet, eller kan de også købes i butik?
Jeg har forsøgt at google dem for at se, om der er en butik, der sælger dem, men får ikke noget op.
Bor i Göteborg, måske nogen af jer ved en butik her? Alingsås virker også, da min partner arbejder der.

Ola78
Her hvor jeg bor, sælger både xl-bygg og Optimera tape, så det burde nok ikke være noget problem for jer at finde den.

Senest redigeret:
Helena1 sagde:
Undskyld mit sene svar her, mit internet har drillet de seneste dage. Hm, det lyder ikke som om jeg vil tage chancen med tapen fra Byggmax. Vil helst ikke gøre noget halvdårligt. Hvor kan man købe denne tape, som I taler om, T-flex og Icopal Universal tape? Kan man kun bestille online, eller kan man købe dem i en butik? Jeg har prøvet at google dem for at se, om der er en butik, der sælger dem, men jeg finder ikke noget. Bor i Göteborg, måske er der nogen af jer, der kender en butik her? Alingsås fungerer også, da min sambo arbejder der.
Det jeg har bemærket som en ulempe ved at købe denne type produkt på nettet, er at det er svært at vide, hvor meget der går til. Køber jeg lokalt, kan jeg tage meget mere end jeg har brug for og derefter returnere. Bestiller jeg for meget eller for lidt på nettet, så bliver det mere besværligt og dyrere.

Meget tilfreds med tape og service fra denne.
http://www.takochtillbehor.se/butik...aranti.html&XTCsid=4ebcrlrvsdgaub430a5ir014r0

Alternative tape, der fungerer godt, er
T-Flex (Dyr)
Rakonor Sitko (fremstilles på samme fabrik som t-flex ifølge oplysning)
Isover Vario Multitape

For at spare på tapen, skal du sammensætte med overlap på et par lægter, sig 60 cm, så bliver plasten klemt godt af gipsen.
Ja selvfølgelig ikke på tværs af lægterne da... :) (kan aldrig være tydelig nok)

Held og lykke

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.