Har revet en indervæg i letbeton derhjemme og skal genopbygge en del af væggen med reglar og gips. Letbetonen var bygget i en udfræsning i bundpladen (se billede), og jeg tænker, at jeg burde fylde udfræsningen ud, inden jeg regner op. Tænker jeg rigtigt? Og hvilket produkt bør jeg bruge til udfyldning? Det skal jo kunne holde til at bore i for at fastgøre syllens fat senere.

Der går to vandrør til en radiator gennem den fremtidige væg, bør jeg stabilisere dem på en eller anden måde? Nogle tips til hvordan i så fald?
 
  • Udskæring i betonplade med to vandrør, der går igennem. Betongulv, træparket og en halvt ødelagt væg vises omkring.
  • Innervæg fjernet, viser udsparing i betonplade med to vandrør til radiator gennem væggen. Trægulv og hvid væg ses også.
  • Rør går gennem en åbning i gulvet ved siden af en radiator og en hvid væg. Der er træparket ved siden af åbningen, som skal fyldes før byggeri.
T
Støb igen med almindelig finbeton (sådanne sække med "alt i et") som du bare blander med vand burde fungere.

Første regel mod væggen ville jeg skrue i væggen med plug og skrue og trække den ned bag rørene. Så kan du sætte et par rørklemmer for at fastgøre dem, og pladematerialet vil jo gå rundt om dem med.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.