Hej,
Jeg skal renovere et gammelt skur, der er tilknyttet huset, det skal blive et soveværelse nu var tanken.

Området er i forvejen en tilbygning og fra starten var det en carport samt et koldskur. Carporten blev omdannet til et soveværelse og skuret blev ombygget. Taget er forlænget med spær og der er også isolering ovenpå. To af skurets vægge er ydervægge og to er indvendige vægge, så I forstår lidt bedre, hvordan det ser ud.

Jeg har nu revet det gamle gulv ud samt spånpladerne, der var brugt som indvendige vægge. Huset står på en krybekælder, og da carporten blev omdannet, blev der støbt en plade og derefter muret lecablokke op i kanterne for at komme op i højde til resten af huset.
Nu viser det sig, at skuret også havde en støbt plade under gulvet og derefter et gulvregelsystem for at komme op i samme niveau, altså ingen lecablokke her (da der ikke var plads, formoder jeg, hældningen er ned mod den gamle carport).

Da det ikke er mig, der har lavet tilbygningen, har jeg ingen anelse om denne plade er isoleret eller ej. Trampes der på gulvet, føles det mod det "hule" side. Betyder det, at det er isoleret da?

Min tanke er at regle dette op på ny med 45x195 reglar (det gamle var hverken cc600 eller 45 dimension) på den gamle syld, men spørgsmålet er, om man skal lægge en form for fugtisolerende måtte under først, fx platon? Syldet er jo 28mm højt, så der er jo allerede en luftspalte mellem betongulvet og reglarne?

Sådan havde jeg tænkt mig det:

Parket/Laminat
Dampspærre (eller hvad gulvproducenten kræver)
Varmefordelingsplade med gulvvarmeslange
Sporet gulvspånplade
Isolering 165mm
Cellplast 30mm (I stedet for bundplade. Holdes på plads med sømplade fastgjort i undersiden af reglarne)
Gulvregel 45x195
Syld 28x120
Eksisterende luftspalte på ca. 20mm
Eksisterende betongulv

Synspunkter på, om dette kommer til at fungere eller ej? Er der behov for en fugtisoleringsmåtte på pladen? Andet?
Taknemmelig for al den hjælp, jeg kan få :)

Senest redigeret:
Hvis det fra starten er bygget som carport & kallförråd, kan man vel mistænke, at pladen ikke er isoleret. Kan også afhænge af, hvilket/hvilke år det blev bygget hhv. bygget om.

Har pladen et kapillærbrydende lag af makadam eller singels under?
Er der noget, der tyder på fugtgennembrud i pladen?

Jeg har måske udtrykt mig lidt vagt. Da der var en carport, var der ingen støbt plade overhovedet, alt dette blev gjort ved tilbygningen. Da de støbte, blev det gjort i forskellige niveauer, som en liggende stol kan man sige, hvor det laveste niveau blev brugt til rummet, der blev lavet. Når der blev muret op med leca, blev der skabt et krybekælderrum lignende resten af husets med forskel på, at der er en støbt plade i bunden og blindbundspladen kommer en halv meter over den plade. I det rum, jeg skal ordne nu, er det støbt i samme niveau som blindbundspladen ligger på i det andet rum. Jeg kan endda se gulvreglerne og isoleringen til det andet rum i mit, da der ikke findes nogen adskillelsesregel mellem rummene på regelniveau.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.