Tænkte på at skaffe en enkel bordplade (ligesom Vika Amon fra Ikea) og montere med konsoller i en betonvæg, men jeg ville være nødt til at skære den, så dybden bliver 40 cm. Jeg ville have brug for tips om, hvordan jeg skal skære den. Jeg har ikke rørt en sav, siden man havde træsløjd i skolen, så jeg er ikke overdrevent komfortabel med ting som disse.
Spørgsmålet er om det er så godt at skære en sådan til?
Produktbeskrivelse
Top: Træfiberplade, Mønstertrykt og præget akrylmaling
Ramme: Spånplade, ABS plastik
Fyldemateriale: Papir
Bund: Træfiberplade
Findes der ingen lignende plade i den rigtige dybde, så du slipper for det skridt?
Ellers er sandsynligvis en rundsav med anslag den nemmeste måde at skære en sådan til.
Produktbeskrivelse
Top: Træfiberplade, Mønstertrykt og præget akrylmaling
Ramme: Spånplade, ABS plastik
Fyldemateriale: Papir
Bund: Træfiberplade
Findes der ingen lignende plade i den rigtige dybde, så du slipper for det skridt?
Ellers er sandsynligvis en rundsav med anslag den nemmeste måde at skære en sådan til.
Jeg er enig med Blindnit, det er tvivlsomt, om jeg ville skære en plade, der er opbygget med hulrum fyldt med papir? Det burde miste stabilitet, og det bliver vanskeligt med styrke og fastgørelse mod væggen i konsollerne.
Brug i stedet en bordplade, der er massiv, lad byggemarkedet skære den til, som du ønsker det, medmindre du har brug for en undskyldning for at købe en rundsav
for det er ellers den enkleste løsning, tror jeg.
Brug i stedet en bordplade, der er massiv, lad byggemarkedet skære den til, som du ønsker det, medmindre du har brug for en undskyldning for at købe en rundsav
Bekymrer mig bare over, at pladen bliver for tung, hvis man bruger massivtræ, men det er måske ikke et så stort problem, hvis man anskaffer ordentlige konsoller.
Formatet er lidt specielt, har haft store problemer med at finde noget, der passer. At gå til et byggemarked er måske løsningen. Tips til nogle? Ville være fantastisk, hvis man kunne få den sortlakeret.
Formatet er lidt specielt, har haft store problemer med at finde noget, der passer. At gå til et byggemarked er måske løsningen. Tips til nogle? Ville være fantastisk, hvis man kunne få den sortlakeret.
Bordplader er oftest spånplade med en form for folie eller laminat på, hvis det ikke er massivt træ, burde det ikke være noget problem at finde konsoller, der holder til det. Tror det holder bedre end den hule, som du havde tænkt før.
Enhver byggemarked kan ordne sådan noget, Beijer, Bauhaus, Byggmax osv osv
Enhver byggemarked kan ordne sådan noget, Beijer, Bauhaus, Byggmax osv osv
Kanon, tak for hjælpen.
Klik her for at svare