A Andreas_1977 sagde:
Jeg og min kone er interesserede i et ældre hus. Vi har fået adgang til besigtigelsesrapporten
Vil gerne høre andres meninger om den. Hvis det er ok
Intet som får mig til at stejle i hvert fald. De anmærkninger der tages op føles ikke urimelige ud fra hvilken type hus det er. Vedligeholdelsesforanstaltningerne virker håndterbare.

Formentlig bør man regne med en større indsats med taget på 5-10 års sigt. Men det kan nok være en god idé at lave en kontrol af taget for at vurdere tilstanden.

A Andreas_1977 sagde:
Jeg og min kone er interesserede i et ældre hus. Vi har fået indsigt i besigtigelsesrapporten
Ville gerne høre andres meninger om det. Hvis det er ok
Jeg vil nok gerne vide driftsomkostninger ved det ombyggede afløb, hvis det har krav om en serviceaftale, hvilket ikke er helt billigt. Hvor komplekst er vandrensningen med hensyn til kalk, aggressivt, jern, radon, natrium osv. Der bliver jo lige så mange filtre som problemer og giver et mere serviceintensivt system og sjældent et perfekt vand.

H håbbe1961 sagde:
Jeg ville nok gerne vide driftsomkostningerne for det ombyggede afløb, hvis det kræver en serviceaftale, som ikke er helt billig. Hvor komplekst er vandrensningen med hensyn til kalk, aggressivt, jern, radon, natrium osv. Det bliver jo lige så mange filtre som problemer og giver et mere serviceintensivt system og sjældent perfekt vand.
Ved bare, at driftsomkostningerne for hele boligen ligger rundt 2000 kr. om måneden. Er nok steget lidt med hensyn til el. Vandet er kontrolleret og godkendt.
Der synes at være to brønde, men en bruges ikke til drikkevand.

oskar.valta oskar.valta sagde:
Intet som gør, at jeg trækker ørerne til mig i hvert fald. De bemærkninger, som tages op, føles ikke urimelige ud fra hvilket hus det er. Vedligeholdelsesforanstaltningerne føles håndterbare.

Sandsynligvis bør man regne med en større indsats med taget på 5-10 års sigt. Men det kan nok være en god idé at lave en kontrol af taget for at vurdere tilstanden.
Jo taget kan jeg tænke mig kommer til at skulle skiftes, men det er det samme med det hus vi har nu.
Det vi var mest bekymrede for var fugten i kælderen. Vi har aldrig haft hus med kælder/krybekælder tidligere

A Andreas_1977 sagde:
Ved kun, at driftsomkostningerne for hele boligen ligger omkring 2000 kr om måneden. Har vel steget lidt med tanke på el. Vandet er kontrolleret og godkendt. Ser ud til at være to brønde, men en bruges ikke til drikkevand.
Eget afløb er en dyr ting, hvis det er problemer med de hårdere miljøkrav, og det nuværende begynder at nærme sig 10 år. Ville nok benytte undersøgelsespligten og dobbelttjekke med miljøkontoret, hvad der er installeret, hvilket afgør levetid og hvilke krav til vedligeholdelse der er, hvilket afgør løbende udgifter. Svaret på vandet ligeså. Oplysningerne, der fremkommer i salget, skal man tjekke, specielt dem der ikke er tjekket i en inspektion.

H håbbe1961 sagde:
Eget afløb er en dyr ting, hvis det går galt med de strengere miljøkrav, og det nuværende nærmer sig 10 år. Ville nok benytte undersøgelsespligten og dobbelt tjekke med miljøkontoret, hvad der er installeret, hvilket afgør levetid og hvilke krav til vedligeholdelse der er, hvilket afgør løbende udgifter. Svaret på vandet ligeledes. Oplysningerne, der fremkommer i salget, skal man tjekke, specielt dem der ikke er blevet undersøgt i en inspektion.
Tak for svaret. Kanon med sådan en info her

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.