Har skruet på hjørnebeskyttere på en tagkasse for at fikse en håndværkerfejl. Desværre er selve grundstammen bølgende, og alt ser skævt og lidt kroget ud inklusiv hjørnebeskytteren. Jeg tænkte først, at jeg ville prøve at presse hjørnebeskytterne så meget som muligt mod gipsen for at få et stramt og glat hjørne, men overvejer nu at skrue alt ud og starte forfra og i stedet bruge laserpasset for ligesom at få hjørnebeskytteren horisontal, selvom selve kassen ikke er det, dvs. udnytte hjørnebeskytterens "rethed" for at få kassens kant mere lige. Tænker jeg rigtigt nu?
Jo tak, fik også det tip, men vil desværre ikke investere i et værktøj til bare for en hjørnebeskytter. Desuden er jeg lidt usikker på, om det virker, da jeg har en gammel hjørnebeskytter i gipsslaget under. Jeg har altså været nødt til at bygge på en eksisterende boks.
Med skævt mener jeg ikke, at beskytteren bøjer der, hvor jeg har skruet, men at hele linjen på ca. 4 m bølger lidt, da selve boksen er lidt skæv. Jeg tænkte om det gik at montere hjørnebeskytteren på en sådan måde, at hele boksens kant vil se lidt mere lige ud? Det ville så resultere i, at hjørnebeskytteren ikke ligger tæt mod gipsen alle steder, men har lidt luft imellem for ligesom at få boksen lige.
Undskyld den lange forklaring, men jeg kan ikke udtrykke mig i fagtermer!
Med skævt mener jeg ikke, at beskytteren bøjer der, hvor jeg har skruet, men at hele linjen på ca. 4 m bølger lidt, da selve boksen er lidt skæv. Jeg tænkte om det gik at montere hjørnebeskytteren på en sådan måde, at hele boksens kant vil se lidt mere lige ud? Det ville så resultere i, at hjørnebeskytteren ikke ligger tæt mod gipsen alle steder, men har lidt luft imellem for ligesom at få boksen lige.
Undskyld den lange forklaring, men jeg kan ikke udtrykke mig i fagtermer!
I princippet burde det jo fungere at fastgøre hjørnebeskyttelsen efter laseren og så skulle jeg gipskalkes ud til det rette niveau. Det fungerer ikke med spartelmasse hvis det er 5mm fx.
Klik her for at svare