Hej,

Jeg vil meget gerne have jeres input vedrørende betonbord.
I går støbte jeg en form, et terrassebord 180x180x5cm med armering.
Jeg brugte (dyrt desværre) reparationsbeton for at få en jævn og fin overflade.

Dog læste jeg helt forkert på emballagen (25kg) og blandede i 2,8l vand i stedet for 2,1l.

Vil jeg få problemer? Kan jeg udbedre dette nu under hærdningsfasen, eller er det for sent?!

Meget meget taknemmelig for alle former for tips, feedback og kommentarer.

Mvh Martin

Blev det meget sjappet, da du støbte?

Ja, desværre blev det en tydelig vandoverflade, som iof nu er sunket en del, men jeg ville nok absolut sige, at det var ret sjasket. som blød ler omtrent...

Nu er det for sent at gøre noget. Enten så venter du og ser, hvordan det holder, eller også skyller du det væk med det samme.

OK... Findes der nogle tips om, hvornår man ved, at brændingen er færdig? Skal betonen få en "anden farve" eller lignende. Har søgt omkring men finder ikke så meget om dette, når det drejer sig om så stort et område til anden anvendelse end gulv...

Hyffsat stærkt er det efter 2-3 dage. Genomhærdet tager et par uger.

Ok. Mange tak for hjælpen!!
Mvh Martin

Betonen bliver svagere jo mere vand du blander i den. Nu tror jeg dog, at styrken på et bord vil være tilstrækkelig alligevel, vær forsigtig når du håndterer det og lad det gerne hærde nogle dage ekstra, før du afformer.

At have haft meget vand kan faktisk have været godt i dette tilfælde, da betonen flyder bedre ud, og du får sandsynligvis en finere overflade.

Hej
Kan sige, at det blev ekstremt godt. Kan stærkt anbefale til andre at smide lidt ekstra vand i, hvis man som jeg kun skal bygge et bord med en tykkelse på 4cm.

Billeder ville være rart!

Billeder er et must, ellers er det ikke sket.

• Synes
Kattvovven
  • Laddar…
Billede tak

Må have været et frygteligt tungt bord...
Vi støbte et bord med målene 160 x 80 x 5 cm.. Den plade vejede 160 kg :)

Senest redigeret:
om det er 4 cm tykt som skrevet sidst så burde det veje rundt 300kg. Er det 5cm som skrevet først så burde det veje rundt 375kg.

Bare han ikke er blevet fanget under det

• Synes
gasto
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.