12,049 læst ·
19 svar
12k læst
19 svar
Hård, holdbar, billig og tynd plast?
Jeg har brug for at skrue to ting fast. Skal vise cirka, hvad jeg mener:

Den røde ting har jeg brug for at skrue fast. Alternativt kan jeg lime, men jeg vil helst have, at den sidder som sten.
Hvordan som helst, det var en dårlig beskrivelse på billedet... men det er vigtigt, man kan skrue.

Den røde ting har jeg brug for at skrue fast. Alternativt kan jeg lime, men jeg vil helst have, at den sidder som sten.
Hvordan som helst, det var en dårlig beskrivelse på billedet... men det er vigtigt, man kan skrue.
Senest redigeret:
Okay. Jeg tror nok, at jeg vil foretrække skruer, da bordet har en lidt anderledes konstruktion. Men du kender ikke til et materiale, der opfylder alle mine krav eller i det mindste de vigtigste, billigt, ca. 1 cm tykkelse, kan også fås i tykkere størrelser, plast, kan skrues i uden at det sprækker. Jeg tror ærligt talt, at jeg vil løse det med, at det ikke går i stykker, hvis man har lidt for meget vægt på det, med den rette placering af benene.
Forstår dette kan lyde som nogle lidt underlige spørgsmål, men det er ikke et almindeligt bord med 4 ben direkte.
Tak for jeres hjælp indtil videre.
Forstår dette kan lyde som nogle lidt underlige spørgsmål, men det er ikke et almindeligt bord med 4 ben direkte.
Tak for jeres hjælp indtil videre.
Så længe du ikke beskriver mere, hvad du forsøger at fremstille, kan du kun få sporadiske idéer.
Bare sådan en ting som du siger, at du skal skrue... Mener du fx med eller uden møtrik, hvorfor fungerer limning ikke?
Hvilke laster fra oversiden hhv. siden, hvordan har du tænkt dig med benene osv osv....
Hvis man skal bygge noget unikt, skal man se på hele konstruktionen både fra styrke og fra udseende.
Bare sådan en ting som du siger, at du skal skrue... Mener du fx med eller uden møtrik, hvorfor fungerer limning ikke?
Hvilke laster fra oversiden hhv. siden, hvordan har du tænkt dig med benene osv osv....
Hvis man skal bygge noget unikt, skal man se på hele konstruktionen både fra styrke og fra udseende.
Jeg forstår. Men jeg bygger et bord lavet til én person, ikke flere. Leder som sagt efter plastmateriale, der kan opfylde mine behov, dvs man skal kunne skrue en skrue i det, og det skal være billigt og relativt tyndt.
Du sagde tidligere, at pladen kan revne, hvis den bøjes for meget, dvs der behøves en hårdere plast, da jeg ikke vil have det alt for bøjelig. Ganske vist er det min egen skyld, hvis jeg bøjer det i stykker, og det tror jeg ikke, jeg vil komme til.
Taknemmelig for svar.
Du sagde tidligere, at pladen kan revne, hvis den bøjes for meget, dvs der behøves en hårdere plast, da jeg ikke vil have det alt for bøjelig. Ganske vist er det min egen skyld, hvis jeg bøjer det i stykker, og det tror jeg ikke, jeg vil komme til.
Taknemmelig for svar.
Senest redigeret:
Klik her for at svare