Hej!

Jeg og min kæreste har lige købt os et rækkehus. Vi bor i øjeblikket i en lejlighed og skal derfor sælge den. For ca. 6 måneder siden besluttede min kæreste, at vi skulle rive væggen mellem køkken og stue. Bare lytte og frem med slegghammeren og slå den væg ned til halvdelen. Så mistede jeg motivationen, og nu er det blevet stående som det er...

Så nu til mine spørgsmål.

Sådan ser det ud i øjeblikket

• Åbent køkken- og stueområde i en renoveret lejlighed med halvmuret væg mellem rummene, lyse træmøbler og naturligt lysindfald gennem vinduer.
Det jeg har brug for hjælp til er disse ting:

Gulvet mellem køkkenet og stuen.... Der hvor væggen har siddet er der et "hul" og der er brug for en liste af en art der. Gulvet er også højere i stuen end det er i køkkenet med ca. 0.5mm. Er der nogen der har en løsning på dette?

• Hull i trægulv mellem køkken og stue, hvor en væg har været. Gulvet er højere i stuen end i køkkenet. Mangler en liste for at udligne forskellen.
Selv i loftet er der mærker tilbage efter væggen... havde tænkt at sætte en egetræsplanke der, så rummet ser lidt opdelt ud, selvom det ikke er det. Jeg har hørt, at man kunne lime planken fast? passer det? og hvis man kan det, hvordan går man da frem med det? ellers bliver det at skrue den fast? med andre ord, hvad er den nemmeste måde at sætte den fast?

• Lofter med mærker efter en fjernet væg, hvor en egplanke skal monteres for at opdele rummet. Spørgsmål om limning eller skruning af planken.
Så er der også hvælvingen, som jeg blev nødt til at have ødelagt... Hvælvingen skal være ca. 190cm bred, og jeg undrer mig over, om der findes sådan brede hvælvinger at købe? Hvis de findes, hvor kan man få fat i en billig sådan?

• Billede af et delvist ødelagt dørhul i en væg, med forskellige genstande som en guitar og tørrestativ synlige omkring området.
Er taknemmelig for alle svar kreative som mindre kreative... Men har ikke rigtig tommelfingeren i midten af hånden selv, så ville virkelig have brug for al den hjælp, jeg kan få til dette, så vi kan få lejligheden solgt. Og er der noget, I ikke forstår, hvad jeg mener, så skriv det gerne her, så vil jeg prøve at udvikle spørgsmålene lidt mere.

Og hvis der skulle være en handy håndværker derude, som ikke har noget at lave i weekenden og vil tjene lidt på det, så må I gerne kontakte mig på fransico_fresk@hotmail.com eller svare i denne tråd.

Mvh Fredrik

Taget ville jeg som du skriver sætte en planke over. Enten hvidmalet eller måske i eg eller andet træ for at bryde lidt. Bor og plug den i taget, så kommer den ikke ned lige med det samme.
"Buen" ville jeg fore som et dørhul da buer koster en masse og folk har forskellig smag når det kommer til det æstetiske. Bedre da at de nye ejere selv får bestemme form og farve på det.
Gulvets hul har jeg ingen direkte idé om.

Mikael_L
fransico sagde:
Gulvet mellem køkkenet og stuen.... Hvor væggen har siddet er der et "hul" og har brug for en liste af en slags der. Gulvet er også højere i stuen end hvad det er i køkkenet med ca. 0.5mm. Er der nogen der har en løsning på dette?
En højdeforskel på en halv mm er næppe noget man skal/kan gøre noget ved!

Hvad du skal fylde hullet med er dog lidt sværere, det bedste ville måske være hvis du kunne få fat i samme gulvmateriale som det eksisterende, og da helst af den mørkere type. Så save og pusle omhyggeligt, så det passer så godt som muligt i hullet og lime det på plads, og sidst af alt få fat i samme slags liste og lægge over, så det ser ud som om de to forskellige gulve skal markere forskellige rum.

Jeg tror ikke, det er muligt at fixe det, så det ikke ses, at det er sammensat.
For at få et rigtig godt resultat er du nok nødt til mindst at lægge det mørkere gulv om, men det måske endda bliver bedre at lægge begge gulve om.

Hvis lejligheden skal sælges, synes jeg dog, det er lige så godt at lave en midlertidig løsning, påtale det hele for køberen, som så selv får lov til at vælge hvilket gulv de vil have i deres nye lejlighed. Det lejligheden mindskes i værdi, er sandsynligvis omtrent hvad det koster dig at lave gulvene om.

At sætte en planke i loftet, som så også går ned mod dørkarmen, ser måske lidt underligt ud? At male loftet er måske et alternativ?

Tak for jeres svar :) Har nu været og indkøbt materialer på bauhaus og skal forsøge at sætte det op i morgen. I loftet blev det den planke. Har fået en idé selv, at det kommer til at se godt ud ::) blev en eg planke, ser magen ud som den, der sidder på halve væggen. På gulvet bliver det 2 eg lister, der er 12cm brede sammen med en lille eg list, der skal udligne de 0.8mm, der er forskel mellem gulvene.

Valvet købte jeg kun 1 fyr planke og 2 fuger, så nu vil jeg forsøge at spartle de ødelagte dele af valvet og så male...

Så dette ser ud til at løse sig alligevel :)

Mvh Fredrik

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.