Hej!
For nogle år siden gjorde vi et rum i kælderen i stand (sokkelhus). Vi drænede huset et par år før, så de pudsede vægge var rigtig tørre og fine. Jeg satte lægter på væggene, som skulle fungere som luftspalte og på disse OSB+gips. Gulvet er betongulv, hvor jeg lagde platonmåtte for at få lidt luftspalte og derefter laminatgulv derpå. En væg mod den side, hvor terrænet er lavere end ydervæggen, samt loftet, der strækker sig 4 meter ud fra væggen, satte jeg ingen luftspalte. Vægarealet er kun 2,5 m2. Jeg mener, det skal være en rigtig tør væg.
Jeg har nogle gange lugtet en svag lugt fra rummet, det er svært at skelne den fra lugten fra hunden og måske en svag muglugt. Hunden opholder sig for det meste i dette rum. Ventilationen er ikke god i rummet, men døren står ofte åben ind til rummet.
Har I nogle hypoteser? Min tanke er, at der er blevet spildt væske/hundetis osv., der ligger på platonmåtten og gærer

Eller at det bare er hundens lugt. Jeg kan tilføje, at der engang blev lagt et stort tøjdyr op ad en væg, som isolerede den mod varmen i rummet. Bagved dette blev der en mugplet på tapetet, som var let at tørre af. Kan det betyde, at luften er fugtig?
Den, der bor i rummet, skal snart flytte hjemmefra, så jeg skal have gjort rent og luftet grundigt ud. Så må vi se, om lugten forsvinder, men hvis ikke, så er det vel skimmel...
Taknemmelig for idéer.