Bad en person tjekke for mig, da var prisen på det skab ca. 3050 kr + moms, det er under en aftale for grupperabat uden at sige for meget.

• Synes
Revhiet1
  • Laddar…
Coolman Coolman sagde:
Rabatter er lidt forskellige afhængigt af.

Nu havde jeg lidt bedre rabat end @useless så enten har firmaet bedre eller dårligere end os.

[billede]
Selv jeg kommer ned i omtrent samme penge, og vi arbejder ikke engang i elbranchen. Vi har desuden ingen speciel aftale med Ahlsell, da vi kun køber lidt værktøj og enkelte beskyttelsesklæder af dem.
Målerskab GUM for udendørs montering med åben dør, synlige kabler og tekniske komponenter, pris og lagerstatus vises på højre side.

• Synes
Emplish og 2 andre
  • Laddar…
J Jennie123 sagde:
Vi har tjekket med elektrikeren (underentreprenør), som vi har haft på stedet, og han betalte ca. 2300 kr for skabet, og så er det blevet viderefaktureret til os ca. godt 9000. Så det bliver til at tage en snak med vores bygherre.
Han fakturerede bygherren kun 2300 altså?

J
K Kane sagde:
Han fakturerede bygherren kun 2300 altså?
Ja, præcis.

• Vred
  • Wow
jocek og 5 andre
  • Laddar…
J Jennie123 sagde:
Ja, præcis.
Det er vel fandens at man ikke skal kunne stole på folk. Spørgsmålet er om det er så mange som faktisk bare betaler og knytter næven i lommen, så entreprenørerne synes det er værd at forsøge igen næste gang.

• Synes
Revhiet1
  • Laddar…
Bliver jo en munter diskussion mellem byggere og elektrikere....

• Synes
Åboen1 og 4 andre
  • Laddar…
J Jennie123 sagde:
Ja, precis.
Hold da op, hvilken svindel. Snyde- og bedrag-bygger.

• Synes
Anton-grejjar og 1 anden
  • Laddar…
J Jennie123 sagde:
Vi har tjekket med elektrikeren (underentreprenør) som vi har haft på stedet, og han betalte ca. 2300 kr for skabet, og så er det blevet viderefaktureret til os ca. godt 9000. Så det bliver til at tage en snak med vores bygherre.
Sandsynligvis er det da 2300 ekskl. moms, men alligevel...

• Synes
Festlund og 1 anden
  • Laddar…
Vi har nettopris 2508kr ekskl. moms på målerskabet 2270010E. Stor koncern men ikke elinstallationer som hovedbeskæftigelse.

J Jennie123 sagde:
Hej, vi er i gang med at renovere derhjemme og i kontrakten med byggefirmaet står der angivet rabatsatser, som de har hos forskellige butikker, og som vi også skal have på materialer. Dog fik jeg en faktura i går, hvor det var tydeligt, at de ikke havde lagt rabatten på, så nu begynder jeg at spekulere på, om vi har fået rabat på de tidligere fakturaer. Produkterne er af mere teknisk karakter (el-grej blandt andet), så det er svært for mig at afgøre, om det er en rabatteret pris eller ej.

Er der nogen her, der kan se på disse priser på fakturaen og tjekke, om vi har fået rabatter eller ej? Dette er de aftalte rabatter; dog ved jeg ikke, hvor de har handlet.

Bauhaus: 40% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Dahl: 40% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Ahlsell: 37% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Optimera: 27% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.

Se skærmdump af priser og produkter på fakturaen.
Noget er off, 40% på bauhaus?

Jeg ved, at bauhaus giver nogle procent på tilbudsforespørgsler, men ikke 40.

Er det fradrag fra brutto, I har forhandlet frem, eller tillæg på netto?

• Synes
TRJBerg
  • Laddar…
Kan det være for at narre?

• Synes
TRJBerg
  • Laddar…
H hempularen sagde:
Bliver jo en munter diskussion mellem bygningsarbejdere og elektrikere....
Ja...

Til trådstarter: standard (i hvert fald i vores netværk) er et UE-tillæg mellem entreprenør/underentreprenør omkring 10-15% som dækker alt bøvl med koordinering.

• Synes
Festlund
  • Laddar…
P PRLS sagde:
Noget er off, 40% på bauhaus?

Jeg ved at bauhaus giver nogle procenter mod tilbudsforespørgsler, men ikke 40.

Er det fradrag fra brutto I har forhandlet, eller tillæg på netto?
Enig, det samme med optimera, ingen har snit på 27% på hyldeprisen der. Måske visse varer, men ikke på fx tømmer og gips.

Klart man i sin offert tilvejebringer tal på fremragende rabatter hos allerede billige kæder, i samme størrelse som de "rabatter" man giver kunden på listeprisen hos Ahlsell.
Om rabatterne er urealistiske spiller ingen rolle, eftersom der aldrig var nogen intention om at handle andre steder end hos Ahlsell

• Synes
Lidd og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.