8,863 læst ·
28 svar
9k læst
28 svar
Har jeg fået rabat?
Selv jeg kommer ned i omtrent samme penge, og vi arbejder ikke engang i elbranchen. Vi har desuden ingen speciel aftale med Ahlsell, da vi kun køber lidt værktøj og enkelte beskyttelsesklæder af dem.Coolman sagde:

Moderator
· Stockholm
· 57 785 indlæg
Bliver jo en munter diskussion mellem byggere og elektrikere....
Moderator
· Stockholm
· 57 785 indlæg
Sandsynligvis er det da 2300 ekskl. moms, men alligevel...J Jennie123 sagde:
Noget er off, 40% på bauhaus?J Jennie123 sagde:Hej, vi er i gang med at renovere derhjemme og i kontrakten med byggefirmaet står der angivet rabatsatser, som de har hos forskellige butikker, og som vi også skal have på materialer. Dog fik jeg en faktura i går, hvor det var tydeligt, at de ikke havde lagt rabatten på, så nu begynder jeg at spekulere på, om vi har fået rabat på de tidligere fakturaer. Produkterne er af mere teknisk karakter (el-grej blandt andet), så det er svært for mig at afgøre, om det er en rabatteret pris eller ej.
Er der nogen her, der kan se på disse priser på fakturaen og tjekke, om vi har fået rabatter eller ej? Dette er de aftalte rabatter; dog ved jeg ikke, hvor de har handlet.
Bauhaus: 40% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Dahl: 40% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Ahlsell: 37% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Optimera: 27% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Se skærmdump af priser og produkter på fakturaen.
Jeg ved, at bauhaus giver nogle procent på tilbudsforespørgsler, men ikke 40.
Er det fradrag fra brutto, I har forhandlet frem, eller tillæg på netto?
Kan det være for at narre?
Enig, det samme med optimera, ingen har snit på 27% på hyldeprisen der. Måske visse varer, men ikke på fx tømmer og gips.P PRLS sagde:
Klart man i sin offert tilvejebringer tal på fremragende rabatter hos allerede billige kæder, i samme størrelse som de "rabatter" man giver kunden på listeprisen hos Ahlsell.
Om rabatterne er urealistiske spiller ingen rolle, eftersom der aldrig var nogen intention om at handle andre steder end hos Ahlsell
Om rabatterne er urealistiske spiller ingen rolle, eftersom der aldrig var nogen intention om at handle andre steder end hos Ahlsell
Klik her for at svare