J
Hej, vi er i gang med at renovere derhjemme, og i aftalen med byggevirksomheden står der rabatsatser, som de har hos forskellige butikker, og som vi også får på materialer. Dog fik jeg en faktura i går, hvor det var tydeligt, at de ikke havde lagt rabatten på, så nu begynder jeg at spekulere på, om vi har fået rabat på de tidligere fakturaer. Produkterne er af mere teknisk karakter (elektriske ting blandt andet), så det er svært for mig at afgøre, om det er en rabatteret pris eller ej.

Er der nogen her, der kan se på disse priser på fakturaen og se, om vi har fået rabatter eller ej? Disse er de aftalte rabatter, ved dog ikke, hvor de har handlet.

Bauhaus: 40% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Dahl: 40% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Ahlsell: 37% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.
Optimera: 27% på lagervarer, 12-18% på bestillingsvarer.

Se skærmdump på priser og produkter på fakturaen.

• Fakturaoversigt med artikelbeskrivelse, antal, enhedspris og total for byggematerialer som flexrør, apparatdosa og diverse skruvclips.
  • Synes
  • Trist
Eilert_e og 2 andre
  • Laddar…
  • Synes
Festlund
  • Laddar…
Ja, I er blevet snydt. Priserne er mindst det dobbelte sammenlignet med "normale" butikspriser på præcis samme varer (derudover kommer vel moms, går jeg ud fra)?

Så 208:- for en plastiklomme? Det må vel betragtes som åger?

• Synes
TSkoogh og 9 andre
  • Laddar…
MultiMan
Det er sandsynligvis en særlig elficka, klassificeret til 1000V.

• Haha
  • Synes
DoktorMekonium og 7 andre
  • Laddar…
Hvis vi tager Ahsell, hvor du skulle have 37%. Det er et mærkeligt tal. Virksomheder med konto hos Ahlsell har meget forskellige rabatter på forskellige typer af varer. Selv for en ret lille el-virksomhed kan rabatten være op til 95% på visse typer af varer, men måske kun 15% på andre typer. Listeprisen der, som rabatten beregnes fra, ligger ofte 500 - 1000% over normale butikspriser.

Så det der skab til lidt over 9000 (ekskl. moms?) kan meget vel være rabatteret 37%, og stadig koste ca. 300% over normal pris.

• Synes
TRJBerg og 3 andre
  • Laddar…
J
Ok, tak alle! Denne faktura er heller ikke betalt endnu, så da må jeg også bestride den.

• Synes
Åboen1 og 1 anden
  • Laddar…
Fairlane
Desværre har I brugt et selskab, som mener, at listeprisen hos grossisten har noget med slutkunden at gøre (hvilket Ahlsell selv siger, at det ikke har). At få rabat lyder jo godt, men rabat på en prisliste, som dels er vanvittig, og dels som I ikke kan se, er desværre dårlig. Risikoen er, at en vare koster 100 kr overalt, og det er også hvad firmaet betaler hos sin leverandør, samtidig som listeprisen er 500 kr. I får 37% rabat på 500 kr og betaler 315 kr.

Rabat lyder godt, men desværre i disse sammenhænge er det elendigt.

• Synes
Flamman og 4 andre
  • Laddar…
Ahlsell er til at begynde med ingen grossist, selvom de kalder sig det. De er en fagdetailist. Deres listepriser er kun for at kunne narre slutkunder, men det kan de jo naturligvis ikke sige.

• Synes
zniff og 3 andre
  • Laddar…
Ahlsells bruttopris for skabet er omkring 8500 ekskl. moms. Med min standardrabat som ikke-elektriker koster det under 3000 ekskl. moms.

Alle elektrikere har altså mindst 65% rabat på skabet.

• Synes
Revhiet1 og 2 andre
  • Laddar…
H hempularen sagde:
Hvis vi tager Ahsell, hvor du skulle have 37%. Det er en mærkelig procent. Virksomheder med konto hos Ahlsell har meget forskellige rabatter på forskellige typer af varer. Selv for et ret lille elfirma kan rabatten være op til 95% på visse typer af varer, men måske kun 15% på andre typer. Listeprisen, hvor rabatten trækkes fra, ligger ofte 500 - 1000% over normale butikspriser.

Så det der skab til lidt over 9000 (ekskl. moms?) kan meget vel være rabatteret 37%, og alligevel koste ca. 300% over normal pris.
Ahlsell tager 8475:- for den billigste grå facadevariant. Så er min pris en anelse dyrere end Elbutik, men ikke mere end det ligger inden for fejlmarginalen. Jeg har dog kun "instegsrabatten" hos Ahlsell, så alle firmaer, der handler der mere end en enkelt gang om året, burde have en betydeligt bedre pris...

Mätarskab til udenpåliggende montering med prisdetaljer fra en online butik. Produktnavn: Mätarskap GUM. Artikelnummer: 2270010E. Pris før moms 8 475 SEK, rabat 5 118,90 SEK.

• Synes
Revhiet1 og 1 anden
  • Laddar…
useless useless sagde:
Ahlsell tager 8475:- for den billigste grå facadevariant.
Nej, det gør de ikke. Der er ingen, der betaler den pris.

• Synes
Kire87 og 1 anden
  • Laddar…
D Daniel 109 sagde:
Nej, det gør de ikke. Der er ingen, der betaler den pris.
Sant. De påstår at det koster så meget.

• Synes
Festlund
  • Laddar…
Hej Jennie123

Du bør nok tage en diskussion med bygherren, Den forsøger at narre dig gevaldigt ser det ud som. Du bør nok kræve at de handler alt materiale på Bauhaus hvor priserne er normale fra start og du har en ganske god rabat.

Øvrige aktørers priser er så høje at med rabatten bliver det formentlig højere pris end Bauhaus uden rabat.

• Synes
Revhiet1 og 2 andre
  • Laddar…
Rabatter er lidt forskellige afhængigt af.

Nu havde jeg lidt bedre rabat end @useless, så enten har firmaet bedre eller dårligere end os.

Målerskab GUM for udvendig montage med åben dør, viser indre komponenter og ledninger. Produktdetaljer og pris vises på websiden.

• Synes
Festlund
  • Laddar…
J
Vi har tjekket med elektrikeren (underentreprise) som vi har haft på stedet, og han betalte ca. 2300 kr for skabet, og derefter er det blevet viderefaktureret til os ca. lidt over 9000. Så det bliver til at tage en snak med vores byggeleder.

• Wow
  • Synes
  • Vred
  • Trist
  • Haha
Åboen1 og 12 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.