H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,631 indlæg
Skal renovere på 2. etage i vores rækkehus og lægge nye gulve.
Spånplader, brædder evt. isolering skal ud på jorden på en eller anden måde,
men ikke gennem huset. (har gjort rent nok ved tidligere renoveringer).
Man kan bruge balkonen til at tage det kasserede byggemateriale ud
og smide det ned på terrassen, som er på pæle ca. 40 m2 og bygget i lærk.
Men hvad kan vi beskytte terrassen med, så der ikke kommer skader?
Både på selve terrasseoverfladen men også med tanke på terrassekonstruktionen, (på pæle).
Det er spånplader, og de er jo ret tunge, brædder med søm osv.
Har I nogle tips til, hvad der er bedst?
Kunne dette være noget? Lægge frigolitskiver ud? Brædder som man lægger på tværs af terrassebrædderne?
At købe skumgummi madrasser tror jeg er dyrt.
Har I nogle andre løsninger og tips?
Spånplader, brædder evt. isolering skal ud på jorden på en eller anden måde,
men ikke gennem huset. (har gjort rent nok ved tidligere renoveringer).
Man kan bruge balkonen til at tage det kasserede byggemateriale ud
og smide det ned på terrassen, som er på pæle ca. 40 m2 og bygget i lærk.
Men hvad kan vi beskytte terrassen med, så der ikke kommer skader?
Både på selve terrasseoverfladen men også med tanke på terrassekonstruktionen, (på pæle).
Det er spånplader, og de er jo ret tunge, brædder med søm osv.
Har I nogle tips til, hvad der er bedst?
Kunne dette være noget? Lægge frigolitskiver ud? Brædder som man lægger på tværs af terrassebrædderne?
At købe skumgummi madrasser tror jeg er dyrt.
Har I nogle andre løsninger og tips?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,631 indlæg
Er også inde på det, hvis man sætter 2 alustegar ved siden af hinanden og lægger masonit ovenpå
spørgsmålet er, hvordan man holder masoniten bøjet, så byggematerialet ikke falder af, har du et godt tip?
spørgsmålet er, hvordan man holder masoniten bøjet, så byggematerialet ikke falder af, har du et godt tip?
Tag nogle solide reglar og søm på spild-masonit som glidebane og kanter og sørg for, at skrottet havner uden for altanen.
Jeg ville ikke tage chancen og kaste byggeaffald ned på altanen, så er det vel bedre, hvis det bliver lidt beskidt indendørs end at altanen bliver beskadiget. Og bliver det virkelig så beskidt? Hvis du pakker småaffald i sække på overetagen og bærer større affald ud, burde stueetagen forblive ren. Hvis ikke - hyr et rengøringsfirma som belønning til dig selv for en veludført renovering.
Jeg ville ikke tage chancen og kaste byggeaffald ned på altanen, så er det vel bedre, hvis det bliver lidt beskidt indendørs end at altanen bliver beskadiget. Og bliver det virkelig så beskidt? Hvis du pakker småaffald i sække på overetagen og bærer større affald ud, burde stueetagen forblive ren. Hvis ikke - hyr et rengøringsfirma som belønning til dig selv for en veludført renovering.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,631 indlæg
Jo. det klart, men jeg har gjort rent 400 timer efter snickare, der ikke har opført sig så godt, så nu tænkte jeg gøre, hvad jeg kan for at undgå at gøre rent det hele igen. Køkkenskabene er mange. 
Klik her for at svare