H
Skal renovere på 2. etage i vores rækkehus og lægge nye gulve.
Spånplader, brædder evt. isolering skal ud på jorden på en eller anden måde,
men ikke gennem huset. (har gjort rent nok ved tidligere renoveringer).

Man kan bruge balkonen til at tage det kasserede byggemateriale ud
og smide det ned på terrassen, som er på pæle ca. 40 m2 og bygget i lærk.

Men hvad kan vi beskytte terrassen med, så der ikke kommer skader?
Både på selve terrasseoverfladen men også med tanke på terrassekonstruktionen, (på pæle).
Det er spånplader, og de er jo ret tunge, brædder med søm osv.

Har I nogle tips til, hvad der er bedst?

Kunne dette være noget? Lægge frigolitskiver ud? Brædder som man lægger på tværs af terrassebrædderne?
At købe skumgummi madrasser tror jeg er dyrt.

Har I nogle andre løsninger og tips?

OSB bruges ofte som beskyttelse. Ca30-40 kr/kvm

• Synes
MathiasS
  • Laddar…
H
vojma sagde:
OSB plejer at blive brugt som beskyttelse. Ca30-40 kr/kvm

Tck!
Holder den som støddæmpende ved fald af gulvspånplade fra anden sal?

Hvis altanen er normalt dimensioneret, burde det ikke være noget problem.

Når de renoverer lejligheder højt oppe, forbinder de som en stor tunnel af noget tekstilmateriale fra et vindue ned i en container. Det kunne måske være noget at forske i?

Kan man montere en kanna?

H
pekk@13 sagde:
Er det muligt at justere en rende?
Spørgsmålet er, om spånplader og træplanker glider så godt?

H
Hvis man lægger ud engångspall på terrassen, kan det være noget?

Regl op nogen form for rende på en alu-stige og bak ind traileren der den slutter.
Forsøg at sortere så godt det går og kør til genbrugsstationen direkte med skitet! :)

Mvh
Thomas

H
Er også inde på det, hvis man sætter 2 alustegar ved siden af hinanden og lægger masonit ovenpå
spørgsmålet er, hvordan man holder masoniten bøjet, så byggematerialet ikke falder af, har du et godt tip?

Tag nogle solide reglar og søm på spild-masonit som glidebane og kanter og sørg for, at skrottet havner uden for altanen.

Jeg ville ikke tage chancen og kaste byggeaffald ned på altanen, så er det vel bedre, hvis det bliver lidt beskidt indendørs end at altanen bliver beskadiget. Og bliver det virkelig så beskidt? Hvis du pakker småaffald i sække på overetagen og bærer større affald ud, burde stueetagen forblive ren. Hvis ikke - hyr et rengøringsfirma som belønning til dig selv for en veludført renovering.

H
Jo. det klart, men jeg har gjort rent 400 timer efter snickare, der ikke har opført sig så godt, så nu tænkte jeg gøre, hvad jeg kan for at undgå at gøre rent det hele igen. Køkkenskabene er mange. :)

Kan du hænge plastikgardiner op for at forhindre støvspredning? Leje en luftrenser? Lægge gulvbeskyttelsesmåtter ud? Men helt sikkert - jeg hader også rengøring.

H
Overvejer at tage en regel og spikre fast masonit, så det bliver som en tunnel, kan det være noget tror I?
Kan det fungere?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.