Hej

Nu har jeg virkelig vaklet frem og tilbage når det gælder min trappe-renovering.
Den bliver lukket da det bliver alt for meget arbejde at åbne op =(
Men når det gælder trappegelænderne så har jeg lidt fast.

Vil have det som på dette billede:
Trappeopgang med trætrin og rustfri stålstænger som rækværksspiler. Hvidt vange med en jævn, lineær profil.

De rustfri stænger køber jeg fra Ikeas hylde Grundtal.
Men da min vange drejer lidt bliver det svært at få det som på billedet ovenfor.
Se billede: Orange trappe med vertikale metalstænger i en buet vinkel, monteret på hvide brædder langs vangen.

Synes det ser meget dumt ud når det hvide (som kommer bliver en flot profil på) ikke drejer på samme måde som vangen.

Alt: 2 er at gøre sådan her:
Trætrappe med spaljé; nogle stænger er markeret som fjernelsesmål, andre med gule linjer for designidé. Rustfrit stål fra Ikeas Grundtal er planlagt.

Her skal jeg i så fald sætte en flot "regel" på indersiden som gør at jeg kan trække mine stålrør direkte ned i vangen. Hvilket gør at jeg skal sætte en ovenover også, som gør det gulmarkerede tomt til en anden fantasifuld funktion. Det rødmarkerede gelænder skal væk.

Så nu til spørgsmålet. Jer, som måske har gjort noget lignende eller har lidt mere flair for det her med at bygge og designe, hvad skal jeg vælge?

Tak på forhånd

Mvh Kenie

• Trappe med træpaneler og metalstænger, hvor en sektion er gul- og rødmarkeret for fjernelse, og en hvid profil følger ikke trappens svaj.
Åsa Lund
Læg gerne et billede op af, hvordan trappen ser ud nederst i svingen.
Spontant havde jeg undladt stænger på det korte stykke efter svingen, afsluttet med en søjle i stedet.

Enten skal du gå til et snedkeri og få en bøjet regel, der følger vangerens form, eller springe reglen over og fastgøre hvert rør individuelt. Måske findes der passende og flotte rørholdere/bøjler, eller hvis du bruger grovere rør, kan de skrues fast psss de eksisterende spjælder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.