339,663 læst ·
410 svar
340k læst
410 svar
Købe byggematerialer i udlandet
Tilbage efter en tredages tur til Gdansk.
Boede på Hotel Posejdon i Gdansk - kan varmt anbefale dette hotel af følgende årsager:
I øvrigt efter at have spadseret adskillige kilometer inde på de forskellige byggemarkeder, så kan man vel sige, at følelserne er blandede.
Visst - man kan sikkert spare både 20 og 30 procent på visse ting såsom lamper, værktøj, havemøbler, vaske, badekar og eventuelt toiletstole, hvis man finder noget, man kan lide.
Der var en del fliser og klinker, der havde gode priser og som desuden var både flotte og temperaturbestandige.
Fandt flot massivt parketgulv (15 mm tykkelse) der kostede ca. 200 kr pr. kvadratmeter.
Dog...hvis jeg var optimistisk, før jeg tog afsted, så er jeg nok mere neutral efter at have været der. DVS jeg kan godt tænke mig at tage derhen og købe en del ting, men det er ikke i det omfang, som jeg havde tænkt mig fra begyndelsen.
Praktiker - var som en supersize:et Harald Nyborg - dvs. der var en hel del B-varer.
Det store Castorama var en fryd for krop og sjæl at spadsere rundt i...var tæt på at både motorsave og vinkelslibere liftede med mig hjem.
Fandt aldrig nogen hvidevarehandel, der havde, hvad jeg søgte.
Der var nok gode og flotte kogeplader, men få med induktionsplader. Der var en del gaskomfurer og gasovne for dem, der har gas. Men man skal gå til steder som elektronikhandelskæder (der var en stor i nærheden af IKEA) for at finde disse.
OBI var en skuffelse på alt undtagen fliser og klinker (jeg er overbevist om, at andre har forskellige meninger, men jeg fandt ikke noget, der interesserede mig).
Kan lægge lidt billeder og så videre ud, hvis nogen er interesseret.
Boede på Hotel Posejdon i Gdansk - kan varmt anbefale dette hotel af følgende årsager:
- Ligger 5-10 minutter fra det centrale Castorama...og således næsten lige så tæt på Praktiker og Alfa Center (indkøbscenter)
- Let at finde til Osowa (hvor den STORE Castorama ligger) - det er i princippet kun én vej man følger for at komme derhen
- Er helt ok, hvis man ikke kun er ude efter at handle...er 100 meter fra hotellet til stranden
- Der er både indhegnet og overvåget parkering (er på samme parkeringsplads), det koster dog lidt, men det kan det være værd. 70 Zloty for to dages parkering
- Restaurantens "Roasted duck" er meget god...dog bør man bytte deres kartoffel dumplings mod stegte kartofler.
I øvrigt efter at have spadseret adskillige kilometer inde på de forskellige byggemarkeder, så kan man vel sige, at følelserne er blandede.
Visst - man kan sikkert spare både 20 og 30 procent på visse ting såsom lamper, værktøj, havemøbler, vaske, badekar og eventuelt toiletstole, hvis man finder noget, man kan lide.
Der var en del fliser og klinker, der havde gode priser og som desuden var både flotte og temperaturbestandige.
Fandt flot massivt parketgulv (15 mm tykkelse) der kostede ca. 200 kr pr. kvadratmeter.
Dog...hvis jeg var optimistisk, før jeg tog afsted, så er jeg nok mere neutral efter at have været der. DVS jeg kan godt tænke mig at tage derhen og købe en del ting, men det er ikke i det omfang, som jeg havde tænkt mig fra begyndelsen.
Praktiker - var som en supersize:et Harald Nyborg - dvs. der var en hel del B-varer.
Det store Castorama var en fryd for krop og sjæl at spadsere rundt i...var tæt på at både motorsave og vinkelslibere liftede med mig hjem.
Fandt aldrig nogen hvidevarehandel, der havde, hvad jeg søgte.
Der var nok gode og flotte kogeplader, men få med induktionsplader. Der var en del gaskomfurer og gasovne for dem, der har gas. Men man skal gå til steder som elektronikhandelskæder (der var en stor i nærheden af IKEA) for at finde disse.
OBI var en skuffelse på alt undtagen fliser og klinker (jeg er overbevist om, at andre har forskellige meninger, men jeg fandt ikke noget, der interesserede mig).
Kan lægge lidt billeder og så videre ud, hvis nogen er interesseret.
Hej!
Nogen der har set billig uglaset terracottaklinker 20x20 i udlandet? Jeg skal købe til hele kælderen, så jeg ville være taknemmelig for alle tips om lave priser
/Elin
Nogen der har set billig uglaset terracottaklinker 20x20 i udlandet? Jeg skal købe til hele kælderen, så jeg ville være taknemmelig for alle tips om lave priser
/Elin
Jeg var der for et par måneder siden og syntes jeg så terrakotta klinkers overalt 
Måske ikke helt, men der var bestemt ting. Praktiker og castorama syntes jeg havde de bedste ting.
Planlægger for øvrigt at tage afsted igen næste fredag. Hvis jeg finder en god let lastbil at leje, så bliver det en tur til gdynia
Måske ikke helt, men der var bestemt ting. Praktiker og castorama syntes jeg havde de bedste ting.
Planlægger for øvrigt at tage afsted igen næste fredag. Hvis jeg finder en god let lastbil at leje, så bliver det en tur til gdynia
Hvis du kunne holde et vågent øje efter uglaseret terracotta, ville det være grejt!
/Elin
/Elin
Så har jeg også været nede i Szczecin (Stettin) og handlet. Desværre lykkedes det mig ikke at få fat i en lastbil, så det blev kun bil med trailer. Tog færgen 03.15 fra Trelleborg til Sassnitz og kørte de 25 mil til Szczecin. Færgen var i land kl. 7, og vi var i Szczecin ved 11 (inkl. et stop for vejarbejde).
Eftersom jeg havde en besværlig trailer bagpå, var jeg ikke videre interesseret i at køre rundt for meget i byen, så vi endte ret hurtigt på det store Castorama, som ligger lige ved indfarten til Szczecin.
Udvalget og priserne der da? Well, både plus og minus. Jeg fandt virkelig flot italiensk flise for 100 pr. kvm og glasblokke til brusehjørnet for ca. 10 per styk. Fix til hele badeværelset (35 kvm) kostede ikke mere end et par hundrede kr., men håndklædetørreren turde jeg ikke købe, for jeg blev ikke rigtig klog på, om den fungerer i Sverige. (Det var lidt sådan og sådan med sproget.)
Toiletter var billige, men vejede for meget til min lille trailer. Brusepanel med massagehoved eller lignende var rimeligt billigt.
En ting vi bemærkede, var at lige i nærheden af Castorama var der et par rigtig fine flisebutikker med rigtig høj kvalitet til 100 pr. kvm. Disse var desværre bestillingsvarer, så man ville egentlig have ønsket at køre ned tidligere, bestille, og så komme tilbage og hente (eller få det leveret).
Ellers fandt jeg en masse flotte og billige tøj og sko - både til mig og til ungerne.
Hjemturen skete lige efter kl. 17, hvilket gav os en halv time i bordbutikken i Sassnitz, inden færgen gik kl. 22.30.
Alt i alt (inkl. færge og benzin) gik jeg godt med plus på turen, især takket være de billige fliser og fixet.
Eftersom jeg havde en besværlig trailer bagpå, var jeg ikke videre interesseret i at køre rundt for meget i byen, så vi endte ret hurtigt på det store Castorama, som ligger lige ved indfarten til Szczecin.
Udvalget og priserne der da? Well, både plus og minus. Jeg fandt virkelig flot italiensk flise for 100 pr. kvm og glasblokke til brusehjørnet for ca. 10 per styk. Fix til hele badeværelset (35 kvm) kostede ikke mere end et par hundrede kr., men håndklædetørreren turde jeg ikke købe, for jeg blev ikke rigtig klog på, om den fungerer i Sverige. (Det var lidt sådan og sådan med sproget.)
Toiletter var billige, men vejede for meget til min lille trailer. Brusepanel med massagehoved eller lignende var rimeligt billigt.
En ting vi bemærkede, var at lige i nærheden af Castorama var der et par rigtig fine flisebutikker med rigtig høj kvalitet til 100 pr. kvm. Disse var desværre bestillingsvarer, så man ville egentlig have ønsket at køre ned tidligere, bestille, og så komme tilbage og hente (eller få det leveret).
Ellers fandt jeg en masse flotte og billige tøj og sko - både til mig og til ungerne.
Hjemturen skete lige efter kl. 17, hvilket gav os en halv time i bordbutikken i Sassnitz, inden færgen gik kl. 22.30.
Alt i alt (inkl. færge og benzin) gik jeg godt med plus på turen, især takket være de billige fliser og fixet.
En meget interessant link, hvis man bor inden for en 20 mils radius til både havnen i Karlskrona og Ystad.
Hvad jeg har forstået, er der visse ting, der er værd at købe i Polen.
Er der nogen, der ved, hvordan det er med materialer til udestuer? Skydedøre, kanalplast, kantelementer osv.?
Findes dette også at købe i de store varehuse?
Taknemmelig for svar.
Eklundh
Hvad jeg har forstået, er der visse ting, der er værd at købe i Polen.
Er der nogen, der ved, hvordan det er med materialer til udestuer? Skydedøre, kanalplast, kantelementer osv.?
Findes dette også at købe i de store varehuse?
Taknemmelig for svar.
Eklundh
Nogen der har købt spa i Polen??
Jeg sendte nogle spørgsmål til Castorama og fik svar tilbage 
a. Tilbyder I transport til Sverige?
Nej. Vi fandt et transportfirma til dine formål
Priser til Stockholm:
1m3 530 z[ch322] brutto - 1241 SEK
2m3 660 z[ch322] brutto - 1545 SEK
3m3 820 z[ch322] brutto - 1920 SEK
4m3 1150 z[ch322] brutto - 2693 SEK
5m3 1300 z[ch322] brutto - 3044 SEK
6m3 1500 z[ch322] brutto - 3512 SEK
7m3 1620 z[ch322] brutto - 3793 SEK
8m3 1750 z[ch322] brutto - 4098 SEK
9m3 1880 z[ch322] brutto - 4402 SEK
10m3 2000 z[ch322] brutto - 4683 SEK
15m3 2250 z[ch322] brutto - 5269 SEK
20m3 2600 z[ch322] brutto - 6088 SEK
1 eu = 3.87 z[ch322] today
1 zl = 2.34 SEK ifølge http://www.oanda.com/convert/classic
b. Hvis jeg køber andre varer i nogle andre butikker, kan jeg tilføje disse varer til den samme transport?
Det afhænger af, hvad det ville være, men det er muligt, vi har ikke et magasin, så vi kan ikke opbevare varer
c. Er det muligt at bestille PVC-vinduer lavet efter vores mål, design og farve?
Ja.
d. Hvis ja, hvor lang tid tager det fra bestilling til levering?
Det kan tage 3 uger.
a. Tilbyder I transport til Sverige?
Nej. Vi fandt et transportfirma til dine formål
Priser til Stockholm:
1m3 530 z[ch322] brutto - 1241 SEK
2m3 660 z[ch322] brutto - 1545 SEK
3m3 820 z[ch322] brutto - 1920 SEK
4m3 1150 z[ch322] brutto - 2693 SEK
5m3 1300 z[ch322] brutto - 3044 SEK
6m3 1500 z[ch322] brutto - 3512 SEK
7m3 1620 z[ch322] brutto - 3793 SEK
8m3 1750 z[ch322] brutto - 4098 SEK
9m3 1880 z[ch322] brutto - 4402 SEK
10m3 2000 z[ch322] brutto - 4683 SEK
15m3 2250 z[ch322] brutto - 5269 SEK
20m3 2600 z[ch322] brutto - 6088 SEK
1 eu = 3.87 z[ch322] today
1 zl = 2.34 SEK ifølge http://www.oanda.com/convert/classic
b. Hvis jeg køber andre varer i nogle andre butikker, kan jeg tilføje disse varer til den samme transport?
Det afhænger af, hvad det ville være, men det er muligt, vi har ikke et magasin, så vi kan ikke opbevare varer
c. Er det muligt at bestille PVC-vinduer lavet efter vores mål, design og farve?
Ja.
d. Hvis ja, hvor lang tid tager det fra bestilling til levering?
Det kan tage 3 uger.
Hej!
Er der omtrent det samme udvalg af fliser som i Sverige? dvs er standarden omtrent den samme?
mvh
Fredrik
Er der omtrent det samme udvalg af fliser som i Sverige? dvs er standarden omtrent den samme?
mvh
Fredrik
zico98 sagde:Tænkte opdatere jer lidt om priser og produkter i Polen. Vi skal selv tage ned med
lastbil den 23/7 og fløj ned med ryan air for en uge siden for at undersøge, om det
virkelig kan betale sig.
Det viser sig, at det kan det med stor fordel. Præcis de samme varer som fx Becker maling,
Electrolux hvidevarer, Hörman garageporte, fliser & klinker, spiraltrapper er fra 20% billigere dernede.
Vi selv skal købe produkter for ca. 130 000 og forventer at spare ca. 40 000.
Gå gerne ind under følgende link, så har i en hel del fotos på forskellige ting (priserne er
i polske zloty og man skal tage disse x 2.4 ca for at få det til svenske kroner). Nogle fotos kan virke mærkelige, men de er til vores egne noter:
[link]
Det vi har taget fotos af er:
Badeværelsesmøbler + håndvask mm
Klinker
Fliser
Indvendige døre + tilbehør til dem
Yderdøre
Spotlys indre loft
Brændeovne
Trailere
Køkkenvaske
Maling og tapeter
El kontakter
mm
Vi fik også at vide, at det er muligt at få yderligere 5-10% rabat på de allerede lave priser, hvis man handler for større beløb = 10 000 Euro.
Det er også muligt at få navne og mail/fax til personer på mediamarkt og OBI, så vi kan få et tilbud på ting, vi planlægger at købe.
Hvad angår fragt, har jeg ikke undersøgt så meget, men vi selv vil tage ned med en egen lastbil, der rummer ca. 18 paller.
Det koster os ca. 11 000 tur-retur til Gdansk inkl. bådrejsen fra Karlskrona. (vi starter med lastbilen fra Linköping)
Jeg kan også nævne, at det er meget svært at finde nogen, der taler engelsk i de større varehuse som fx OBI, Leroy Merlin,
Praktiker, Castorama.
Kontakt mig gerne, hvis I har spørgsmål.
Ps. Vi har stadig nogle pladser tilbage i lastbilen, hvis der er nogen, der er interesseret i at købe plads. Vi kan aflevere ting på strækningen fra
Karlskrona op til Linköping den 25/7 for 750:- pallen.
Det virker jo som om interessen er stor?
Selvfølgelig kan man bruge søgefunktionen og læse indlæggene fra 2004 og fremad, men de fra 2004 er jo netop det, fra 2004... så når nogen tager emnet op igen henvises de til denne, ganske vist meget oplysende, tråd.
I hvert fald ville jeg gerne vide, hvordan prisudviklingen har set ud, hvilke løsninger for logistik der er kommet til (har selv gennem surf set et antal) rent generelt en opdateret og levende tråd.
Usikker på om det er mod nogen regel, men hvis ikke det er tilfældet, ville det jo også være en fremragende mødested, hvis man vil "gå sammen" om en last?
Det kan jo også gælde fragt fra Staterne for eksempel?
Mvh humlan
Selvfølgelig kan man bruge søgefunktionen og læse indlæggene fra 2004 og fremad, men de fra 2004 er jo netop det, fra 2004... så når nogen tager emnet op igen henvises de til denne, ganske vist meget oplysende, tråd.
I hvert fald ville jeg gerne vide, hvordan prisudviklingen har set ud, hvilke løsninger for logistik der er kommet til (har selv gennem surf set et antal) rent generelt en opdateret og levende tråd.
Usikker på om det er mod nogen regel, men hvis ikke det er tilfældet, ville det jo også være en fremragende mødested, hvis man vil "gå sammen" om en last?
Det kan jo også gælde fragt fra Staterne for eksempel?
Mvh humlan
hej.
jeg er ny her på forumet og har siddet og læst om Polen i et par uger nu.
synes der står rigtig meget nyttigt her.
skal tage derned med Stena den 23-3 og være der et par dage og se om man kan få noget sjovt med hjem.
overvejer præcis som Humlan skrev om udvikling på priser etc
mange har været skuffede over vinduer er der nogen som har fundet noget interessant?
overvejer også om der findes nogle Indiske møbler til en rimelig pris, så også pigen bliver tilfreds?
mvh Robert
jeg er ny her på forumet og har siddet og læst om Polen i et par uger nu.
synes der står rigtig meget nyttigt her.
skal tage derned med Stena den 23-3 og være der et par dage og se om man kan få noget sjovt med hjem.
overvejer præcis som Humlan skrev om udvikling på priser etc
mange har været skuffede over vinduer er der nogen som har fundet noget interessant?
overvejer også om der findes nogle Indiske møbler til en rimelig pris, så også pigen bliver tilfreds?
mvh Robert