zuljin sagde:
Er der nogen af jer, der kan overveje at tage en bestilling eller eventuelt en ekstra passager? Jeg har brug for granitkeramik, men det bliver ikke økonomisk for mig at tage af sted selv... Desuden har jeg så svært ved at få tid...
Sidder også i samme situation. Har en badeværelsesfront, der skal hentes hjem, samt jeg skal købe et nyt toiletsæde, da jeg kom til at ødelægge det.

Er der nogen, der kunne tænke sig at slæbe dette hjem for mig for en skilling? Eller er der nogen, der vil tage med eller sende en bestilling og dele omkostningerne, hvis jeg tager derhen.

Jeg bor i Malmö, men hvis nogen kan tage tingene med til mig, fungerer det også at aflevere dem i Nyköping eller Stockholm.

Har forsøgt at tage til mig hele tråden, flere har større ordrer med f.eks. betonelementer og lignende tunge dele med levering til Sverige. Nogen havde bestilt 44 paller letbeton f.eks.

Fungerer hjemmeleveringen godt, til tiden og alt ialt er prima? Den levering som nogen nævnte at castorama eventuelt kunne sørge for, fungerer godt?

Tænkte om man skulle turde bestille en standardprodukt i stil med Porotherm blok til et husbyggeri. En sådan produkt som man ikke selv ville kunne køre hjem med trailer bag kombien direkte..:)

Jeg har planlagt mit husbyggeri vääääldigt længe nu, endelig er det tid til at komme fra teori til praksis = )
Jeg overvejer at importere byggeklodser fra Polen, har stadig ikke besluttet mig for, om det skulle være letbeton eller leca blokke... Flere end jeg, der overvejer dette? Har I fundet priser og forslag til leverandører?

imported_mana sagde:
Jeg har planlagt mit husbyggeri vääääldigt længe nu, endelig er det tid til at gå fra teori til praksis = )
Jeg overvejer at importere byggesten fra Polen, har stadig ikke besluttet mig for om det skal være letbeton eller lecasten... Er der andre end mig der overvejer dette? Har I fundet priser og forslag til leverandører?
Hej

Har selv (eller via tolk) købt 3 lastbiler med letbeton og det har fungeret klockrent. Se mine tidligere indlæg.
Skal til sommer/efterår købe så meget af "indmaden" som muligt i Polen.

Said

Kan nogen svare på, om det stadig er lønsomt at tage til Polen og købe hvidevarer og fliser/klinker? Jeg har forstået, at det var det for ca. 2-3 år siden, men at priserne er steget nu på det seneste.

Da de fleste indlæg er fra 04/05, er det svært at få et klart billede.

Jeg planlægger at tage derned i begyndelsen af Maj-07, men kan ikke finde en god hjemmeside til at tjekke priser på. De fleste er jo kun på Polsk uden en Engelsk version. Nogen der har nogle gode tips?

Al hjælp og info modtages taknemmeligt :)

Nogle søgesider, der fungerer i hvert fald på hvidevarer og diverse andet køkkenudstyr.

Ja, hvidevarer er væsentligt billigere.

Porównaj sklep i ceny: nagrywarki, lodówki, telewizory, monitory, kamery, aparaty cyfrowe, notebooki
Kuchnie Gazowe i elektryczne - porównanie cen w 500 sklepach
Ceneo - porównanie cen, sklepy internetowe, perfumy, agd, rtv, komputery

Butikspris er præcis som i Sverige lidt dyrere end rene internetforhandlere, men det spiser ikke rentabiliteten. Samtidig er ikke alt billigere, så det gælder om at vide og kunne sammenligne.

Jeg rejser derned igen om en uge.

imported_mana sagde:
Jeg overvejer at importere byggesten fra Polen, har stadig ikke besluttet mig for, om det skulle være letbeton eller leca blokke ... Flere end jeg, der overvejer dette? Har I fundet priser og forslag til leverandører?
At købe Ytong i Polen til foråret/sommeren 2007 bliver yderst svært. Der er ekstrem byggeboom, og Xellas fabrikker modtager ikke engang ordrer fra forhandlere. Bestiller du i dag, må du pænt vente på levering engang i midten af september.
På bare nogle få år er Ytong-blokke steget med 300 %. Også andre typer af blokke som Leca og Porotherm er meget svære at få fat på, hvis man ikke kan vente til efteråret.

Kører snart til Polen for at købe fliser, klinker og hvidevarer.
Er der nogen, der kan anbefale et godt sted at købe flotte fliser?
Hvor ligger ImexTop32, som tilsyneladende skal være bedre end de andre?

Hvidevarer ser ud til at være bedst at købe hos Castorama eller Praktiker.

Meget svært det her.

Et spørgsmål til...
Hvor lejer man en lastbil, der må køre til Polen?
Jeg har kontaktet Statoil, Q8 og OK, og alle siger blankt nej til rejser til Polen pga. tyveririsikoen.

Som det ser ud nu, falder hele min rejse på, at ingen vil leje en lastbil ud. Tragisk.

Du kan jo bede butikkerne om at pakke dine varer på en palle og køre dem ned til færgen og sende det som cargo. Butikkerne tog 100:- for den tjeneste, da jeg var nede.
Så bliver pallerne læsset af havnepersonalet på båden, og du henter pallerne hjemme i Sverige. Ved ikke hvad pallefragten koster, men det er ikke så farligt dyrt.

basil sagde:
Et spørgsmål til...
Hvor lejer man en lastbil, der må køre til Polen?
Jeg har kontaktet Statoil, Q8 og OK, og alle siger blankt nej til rejser til Polen på grund af tyveririsikoen.

Som det ser ud nu, falder hele min rejse på, at ingen vil leje en lastbil ud. Tragisk.

Jeg havde det samme problem. OK/Q8 tillader, at du kører til Polen, men til gengæld vil de have 50% højere lejepris med henvisning til de øgede risici, hvilket er helt vanvittigt. For eksempel tillader Avis, at køretøjer kører fra Tyskland til Polen, men ikke fra Sverige til Polen, hvilket er et tydeligt tegn på, hvordan biludlejningsmarkedet diskriminerer dem.

Køretøjet står låst inde på en færge ca. 20 timer t&r. Afhængigt af hvor længe du bliver, sidder du enten i køretøjet selv, parkerer det på en normalt overvåget parkeringsplads (området hvor IKEA ligger, overvåges af vagter rundt om hele parkeringspladsen), hvilket i hvert fald jeg opfatter som betydeligt sikrere end i Sverige. Øvrige byggemarkeder har vagter ved alle ind/udgange, Mediamarkt har vagter, der tilmed kontrollerer personalet, at det rette produkt udleveres til kunden.

Hvis du klarer dig med trailer eller flytteskurv, tillader Tule rental, at kærren køres til Polen, de kræver 10.000 kr i depositum, du kan hente det på Preem Karlskrona og aflevere det i nærheden, hvor du skal med tingene. Preem Karlskrona har egne trailere og tager 5.000 kr i depositum.

Fandt selv en OK/Q8, der havde væsentligt lavere priser end officielt og ikke havde nogen indvendinger mod, at man tog traileren over til Polen, ingen depositum.

Nogen burde kontakte Konsument Europa og informere dem.

Er der andre lande end Polen, som er fornuftige at rejse til for at handle billigere? Bor man som jeg i Stockholm og skal flytte 25 mil nordpå, føles Polen ikke som et fornuftigt alternativ. Derimod går færgerne jo til Estland herfra. Hvordan er prisniveauet der? Er der nogen, der har gjort fund?

Er Finland billigere end Sverige?

I øvrigt husker jeg begyndelsen af 1990'erne, da jeg boede i Oxelösund. Derfra gik en færgerute til Polen nogle dage om ugen, og vi stod ofte og rystede på hovedet af deres små Fiat'er, som kunne rumme 4 brugte køle-/fryseskabe på taget. De stod på højkant, og det var bestemt ikke svenske trafikregler, der blev fulgt.

Nu er strømmen vendt, vi rejser til Polen og laster vores biler så fulde, som de kan blive. Så hurtigt det kan gå...

Nogen der har erfaring med at købe hvidevarer i Polen og få dem fragtet hjem med Polferries til Nynäshamn?

Eftersom ingen udlejer lastbiler til Polen længere, ser det ud til at være den eneste måde.

Det føles lidt "sådan" at tage derhen, købe ting for 50.000 og håbe på, at det løser sig med hjemtransport. Ingen k*jæl taler jo engelsk heller.

Klart de taler Engelsk!
Ikke alle men en hel del taler Engelsk så det går at kommunikere med dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.