Tag popcornene frem, TS holdt op med at svare 09:36 men kan stadig ikke tage kritik?

Sagen er følgende, havde den bygning hvor trappen er, været et en- eller flerfamiliehus skal det anmeldes til kommunen hvis man bygger en trappe, nu kan vi antage at det ikke er tilfældet. Kommunen vil så foretage en vurdering af om de mener, det kræves en konstruktørs udtalelse eller ej. De vil sandsynligvis se en enklere skitse/tegning og liste over materialevalg osv, osv.

Havde jeg været byggetilladelsesadministrator, havde det i dette tilfælde ikke været nok, at TS påstår at han har arbejdet i byggebranchen og kender "et og andet" om trapper. Jeg havde haft en dårlig mavefornemmelse og derfor gjort det nemmest for mig selv, af nedenstående årsager, og krævet at TS hyrer en konstruktør. Konstruktøren havde i sin tur nedslag på ideen og sandsynligvis foreslået en meget dyr løsning som TS igen ikke vil betale og derfor vælger at bygge en mere "normal" trappe, med måske tre vangstykker, tykkere trin og af bedre holdfasthedskvalitet osv, osv. Hvorfor vil så bygningsmyndigheden drille TS? Selvom han gang på gang påpeger at han bestemt ikke er dum eller uerfaren osv, osv.

Jo vi leger med tanken at TS skider på at anmelde trappen til kommunen, for hvorfor skal de ødelægge TS's planer med den fantastiske idé om en flydende trappe af gratis materiale som ligger og roder i uthuset? TS får måske besøg af nogen, lad os sige lille Lisa 5 år, som synes det er utrolig sjovt at løbe op og ned ad denne trappe når TS går på toilettet for at skide. Når TS har tørret sig og kommer tilbage ligger Lisa i en bunke af træ og metal, spiddet gennem maven i en pøl af blod. Ambulancen er snart på vej, men så kommer TS i tanker om at, det måske ikke er en god idé, de kontakter nok politiet og politiet kontakter nok i sin tur kommunen og spørger om TS har søgt byggetilladelse eller anmeldelse for denne trappe som har bragt lille Lisa af livet.

Det hele ender med at TS ender bag lås & slå et par år og hvorfor, hvorfor stoppede ingen på forummet TS fra disse galskaber i tide? Nej, at komme med kritik gør trådskabere kede af det og de får psykiske ar for livet. Måske alligevel bedre at lille Lisa må bøde med sit liv, uanset vil TS overbevise politiet om at trappen i det mindste var der F*N intet galt med!!

• Synes
  • Haha
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
Sådan kunne man gøre trappens trin lidt mindre følsomme for at knække.

En indendørs trappe med lyse trappetrin, nogle med revner. Trappen har sorte trekantholdere og en stor grøn plante ved siden af.
Altså save nogle trekantede klodser til, forankre dem og lade vangestykket gå lidt længere ind under trinnene for mere støtte.

Burde gå udmærket at komme op ad trappen også med disse uden at slå tæerne.

• Trætrappe med revnet trin og metalvange, visende mulige forbedringer for øget stabilitet og tå-sikker klatring. Plant ved siden af.
Senest redigeret:
  • Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
P patriklarsson sagde:
Find popcornene frem, TS stoppede med at svare 09:36 men kan stadig ikke tage kritik?

Sagen er følgende, havde den bygning hvor trappen befinder sig, været et et- eller flerbolighus, skal det anmeldes til kommunen, hvis man bygger en trappe, nu kan vi forudsætte, at det ikke er tilfældet. Kommunen vil så foretage en vurdering om de mener, det kræver en konstruktørs udtalelse eller ej. De vil sandsynligvis gerne se en enklere skitse/tegning og en liste over materialevalg osv., osv.

Havde jeg været byggesagsbehandler, ville det i dette tilfælde ikke have været nok, at TS anmodes om, at hen har arbejdet inden for byggebranchen og kan "et og andet" om trapper. Jeg ville have fået en dårlig mavefornemmelse og dermed have gjort det nemmest for mig selv af nedenstående årsager og krævet, at TS engagerer en konstruktør. Konstruktøren ville på sin side have afvist ideen og sandsynligvis foreslået en dyr løsning, som TS på sin side ikke vil betale og dermed vælger at bygge en mere "normal" trappe, måske med tre vange, tykkere trin og af bedre holdbarhedskvalitet osv., osv. Hvorfor vil så byggesagsudvalget genere TS? På trods af at hen gang på gang påpeger, at hen i hvert fald ikke er dum eller uerfaren osv., osv.

Jo, vi leger med tanken, at TS skider på at anmelde trappen til kommunen, for hvorfor skulle de ødelægge TS's planer med den fantastiske idé om en flydende trappe af gratis materialer, der ligger og roder i udhuset? Måske får TS besøg af nogen, lad os sige lille Lisa 5 år, som synes det er utrolig sjovt at løbe op og ned ad denne trappe, når TS går på toilettet for at skide. Når TS har tørret sig og kommer tilbage, ligger Lisa i en bunke af træ og metal, spiddet gennem maven i en pøl af blod. Ambulancen er hurtigt på vej, men så kommer TS i tanke om, at det måske ikke er en god idé, de kontakter nok politiet, og politiet kontakter nok på sin side kommunen og spørger, om TS har søgt byggetilladelse eller anmeldt denne trappe, der har bragt lille Lisa af dage.

Det hele ender med, at TS lander bag lås og slå et par år, og hvorfor, hvorfor stoppede ingen på forummet TS fra disse galskaber i tide? Nej, at komme med kritik gør trådskabere kede af det, og de får psykiske skader for livet. Måske er det alligevel bedre, at lille Lisa må betale med sit liv, i hvert fald vil TS overbevise politiet om, at trappen i det mindste F*N ikke fejlede noget!!

Hej Patrik. Du er nu anmeldt for din opførsel. På trods af mine bønner om at stoppe, begriber og respekterer du ikke mine valg og fremstiller mig gentagne gange som en idiot. Det du nu skrev, går f-n i mig over min grænse for anstændighed. Håber du får et slags problem og en tænkepause. Jeg begriber mig ikke på folk som dig, og færre af den slags på forummet er en godgørenhed. Ha' et godt liv!

• Haha
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Sjov tråd at læse, og for min del må TS have den trappe, han vil….. men han må skyde skylden på sig selv for at stille spørgsmålet, som han gjorde i et byggahusforum……

det havde jo bare været at lime trinnet sammen…. Holder det, så fungerer det, ellers skift til et nyt :thinking:

T Taxture sagde:
Sjov tråd at læse, og for min del må TS have den trappe, han vil... men kan kun bebrejde sig selv for at stille spørgsmålet, som han gjorde i et byggahusforum.....

Det havde jo bare været at lime trin sammen.... Holder det, så fungerer det, ellers skift til at nyt :thinking:
Tjaa du. Vidste, at jeg skulle prøve at lime det, men ville bare se, om der måske trods alt fandtes en bedre trælim end standardtypen. Så ville nogen se sprækken, så jeg tog et billede. Så brød helvede løs. Har sagt det før, og siger det igen, en stor del af befolkningen synes ikke moden nok til at håndtere sociale medier ;)

• Haha
Anonymiserad 217177 og 1 anden
  • Laddar…
Gør som Ernst. Bor et hul og tryk en lille rundstok i, som styrker det.

• Haha
  • Synes
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
P
Selvindsigten er på toppen! :crysmile:

• Synes
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
D DanMicke sagde:
Hej Patrik. Du er nu anmeldt for din opførsel. Trods jeg har bedt dig stoppe, så begriber og respekterer du ikke mine valg og udmaler mig gentagne gange som en idiot. Det du nu skrev går f-n i mig over min grænse for anstændighed. Håber du får et eller andet problem og en tankestiller. Begriber mig ikke på folk som dig og færre af sådanne på forummet er en velsignelse. Ha et godt liv!
Din dobbeltmoral er komisk.
Anmeldt for hvad?
At jeg har andre meninger end dig?
Der findes ingen konstruktør, der deler dine meninger?
Hvis du har et certifikat for trappen fra byggetilsynet, kan du vel lægge en kopi op her?

Mine synspunkter er relevante hvad angår konstruktionen af din trappe, og det er næppe kun dig, der skal føre en monolog her, især ikke med tanke på flere fejlagtigheder, du kommer med, som kan inspirere andre til at gøre de samme fejl.

Jeg respekterer dine valg, og det er derfor jeg synes, at du skal stå ved dem som en mand, uden at komme med påfund.
Forstå dine valg, hvordan skal jeg kunne det, når jeg synes, de er fejlagtige??
Du overbeviser mig ikke.
Jeg har ikke nogen aggressioner imod dig, hvis du nu tror det, derimod kommer du nu med trusler?
Tror du, at et eksempel som ovenfor, udmaler dig som en idiot?
Der er mange mennesker, der dagligt udsætter andre for fare uden at tænke sig om eller overhovedet bekymre sig.
Af den grund findes der love og regler, derfor interessant at se, om dit byggeri opfylder disse?
Vi behøvede ikke at trække det til yderligheder, hvis du bare havde taget imod mere erfarne holdninger, som du ignorerer :)

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
yoloboi sagde:
Selvindsigten er på toppen! :crysmile:
Twitterskadet? :crysmile:

• En blank hvid firkant, muligvis et symbol på manglende eller fjernet indhold.
T Taxture sagde:
Sjov tråd at læse, og for min del må TS have den trappe, han vil, men han må også bebrejde sig selv, når han stiller spørgsmålet, som han har gjort i et byggesagsforum...

Det havde jo bare været at lime trinnet sammen... Holder det, så fungerer det ellers skift til nyt :thinking:
For min del må TS også gerne have sin trappe, jeg har heller ikke sagt andet, men jeg har derimod påpeget et antal mangler, som påvirker holdbarheden.
Så spiller det ingen rolle, hvad du, jeg eller TS synes, hvis det er bygningsnævnet, der beslutter, hvordan en trappe skal se ud, hvilket jeg er ret sikker på, at de vil, hvis man spørger dem, og har man ikke spurgt, kan det eventuelt klassificeres som et ulovligt byggeri. Derfor ville det være interessant med mere info.
Mit eksempel var kun et "worst case scenario" med et glimt i øjet.
Nu kunne jeg jo ikke vide, at TS’ datter/barnebarn hedder Lisa, eller at TS føler sig udpeget som en idiot, fordi han nu og da går på toilettet. Ellers har jeg misset, hvor aggressionerne kommer fra?

• Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
P
D DanMicke sagde:
stor del av befolkningen verkar inte mogna nog att hantera sociala medier ;)
Er det seriøst? Fra dig som går i forsvarsposition når vi påpeger mangler ved en ting du har bygget? Du må da joke, vær venlig.

• Haha
  • Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
P patriklarsson sagde:
Træfibernes retning er i den forkerte retning.
Køb en billig træbordplade med længdeforløbende åre, skær trin tværs over med ønsket dybde. Det knækker du ikke.
Trappetrinene ser ud til at være i hvert fald 70-80 cm brede. Hvor finder du en billig planke i den bredde?

• Synes
sturnus
  • Laddar…
useless useless sagde:
Trappetrinene ser ud til at være i hvert fald 70-80 cm brede. Hvor finder du et billigt bræt i den bredde?
Spot on! Brættet (det er ikke et bræt) er monteret på længden.
Der findes som jeg skrev tidligere bordplader, stavlimmede hyldeplaner og lignende.

Eller hvis man har snedkerglæde er den bedste løsning at krydslime to plader sammen, så får man styrke i begge retninger, er man kæk, lægger man et lag 45 grader med.

• Synes
RoAd og 1 anden
  • Laddar…
P patriklarsson sagde:
Hvis du har en certificering på trappen fra bygningskontoret, kan du vel lægge en kopi op her?
Siden hvornår begyndte bygningskontoret at udskrive certificeringer på trapper?

R roli sagde:
Siden hvornår begyndte byggekontoret at udstede attester på trapper?
Det kan jeg ikke svare på, de afgør jo byggeanmeldelser/tilladelser fra sag til sag. Der er nok mange trapper, der er faldet mellem stolene, og der er også mange byggerier, hvor de kræver ind konstruktører. I en kommune, som vedrører mig, kræver de dette f.eks. når man bygger en overetage, hvilket plejer at være almindeligt i sager med trapper. Dermed indgår også trappen i ansøgningen. Eller har jeg uret?

Normalt set kigger en konstruktør på almindelig belastning, hvad angår køretøjer regnes en passagerer til 70 kg, vi siger derfor, at den skal holde dette og 5 gange så meget, det er en almindelig sikkerhedsmargin. Det bliver 350 kg. Man må dermed forudsætte, at trappen aldrig vil blive belastet med mere vægt, den skal således klare 3 styk 115 kg personer, som står i den samtidig.

Man må også forudsætte, at denne belastning skal klares inden for et areal, der svarer til en fodsål og på hele trappetrinnets areal. En fod er ret lille.

Jeg har svært ved at se, at denne trappe kan klare en fod på 350 kg yderst på trappetrinnet, og af den grund tror jeg ikke, at en konstruktør har godkendt byggeriet. Dermed heller ikke kommunen, hvis de har krævet erklæring, hvilket jeg dermed forudsætter, at de ikke har. Hvorpå jeg skrev at det sandsynligvis ikke er i et enkelt- eller flerfamiliehus, den er placeret.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.