Er der nogen, der ved, hvor man kan få fat i billigt hærdet glas. Jeg har tjekket med en lokal glasmester, og han skulle have 1350/kvm........ Findes der et sted på nettet, hvor man kan få fat i det, eller kan man købe brugt. Jeg har tænkt at bruge det som rækværk til et loft.

Taknemmelig for svar/terese

N
Hærdet glas er dyrt, fordi det ikke kan behandles. Det skal først skæres til og derefter hærdes. Men hvis du kan tænke dig varierende mål, kan man finde gamle bordplader, hylder eller skabslåger på loppemarkeder.

Tjek med glarmesteren, hvad han tager for plexiglas. ;)

N
Plexiglas er nok holdbart, men det bliver så hurtigt ridset, og så ser det ikke specielt pænt ud. Det er desuden ret dyrt.
Ville ikke anbefale det, hvis det er noget man skal se på.

Niq sagde:
Plexiglas er nok holdbart, men det bliver så hurtigt ridset, og så ser det ikke specielt pænt ud. Det er desuden ret dyrt.
::) Tag bilruder (=sideruder el. kombibagruder) fra skrotpladsen. Vil du have større indglasning, så tag sideruderne fra en bus. ;)

Bus.......Hjemme hvor jeg bor (sthlm) Har de fleste busvinduer kvikke budskaber indgraveret som: ZYGF, ELLI, MOPZ kombineret med en eller anden WAZZZZAAAP. Men hvad ved jeg....det kan måske live op, man kan måske lade børnene riste noget fint ind ;D

N
Hvis man tager glas fra en bus, skal man tage det indre glas (busser har oftest isolerglas), for det ydre er for det meste farvet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.