Husejer
· Västernorrland
· 2 532 indlæg
Må jo findes nogle reglar C/C 600 som du kan sigte ind på!
Måske afhængigt af hvordan fastgørelsespunkterne ser ud på hylden. Men den første middagsselskab derhjemme med et antal læderjakker og et par frakker, så ville jeg være nervøs. Jeg synes, at man i princippet og forsigtigt, skal kunne hænge sig selv i hattehylden. I hænderne.
I så fald fungerer det ikke at fastgøre blot i gipsen. Vores hattehylde var sat op med solide rawlplugs, men da vores ældste datter var ni år (og slank og spinkel, selv for sin alder) besluttede hun sig for at hænge i den med hænderne, og så faldt hele skidtet ned. Jeg husker ikke, hvad det var for rawlplugs, men det ville nok ikke have hjulpet med molly, for det var ikke rawlplugsene, der blev trukket ud, men flere kvadratcentimeter store stykker, der brækkede løs fra pladen omkring fastgørelsespunkterne.akhagen sagde:
Det var i og for sig kun to fastgørelsespunkter.
....selvom molly er god!
Havde samme problem, da jeg boede i lgh for længe siden....men jeg byggede en slags espalier i planhøvlet.
2 vandrette i samme bredde som hattehylden og derefter lodrette, som gik næsten fra loftet og hele vejen ned til gulvet. Hvidlaseret den...blev helt okay
Så den tog belastningen fra hattehylden...skruede bare selve espalieren op med 4 skruer.
Derefter satte jeg kroge i selve espalieren i forskellige højder, hvilket sparede en masse skruehuller i væggen.
Håber jeg ikke er for uklar...svært at beskrive, men de 2 vandrette, der sad nærmest væggen, gjorde også, at den kom over gulvlisten og kunne bruge gulvet som støtte.
Havde samme problem, da jeg boede i lgh for længe siden....men jeg byggede en slags espalier i planhøvlet.
2 vandrette i samme bredde som hattehylden og derefter lodrette, som gik næsten fra loftet og hele vejen ned til gulvet. Hvidlaseret den...blev helt okay
Så den tog belastningen fra hattehylden...skruede bare selve espalieren op med 4 skruer.
Derefter satte jeg kroge i selve espalieren i forskellige højder, hvilket sparede en masse skruehuller i væggen.
Håber jeg ikke er for uklar...svært at beskrive, men de 2 vandrette, der sad nærmest væggen, gjorde også, at den kom over gulvlisten og kunne bruge gulvet som støtte.
Klik her for at svare