Hej!
Jeg skal hænge et badeværelsesskab (nettovægt 12kg) og en kommode (26kg) op i en badeværelsesvæg med fliser og triple gips bagved. Jeg er dog usikker på, hvordan jeg skal fastgøre disse. Hvis jeg søger på molly til triple gips (på Bauhaus), finder jeg kun dem, der klarer op til 45mm, mens væggen med fliser er 50mm. Er det tilstrækkeligt med almindelige plugs, givet at der er tre lag gips plus fliser? Og hvilken diameter bør man i så fald vælge?

Mvh
Johan

• Digital skydelære måler tykkelsen på en væg med fliser til 50,65 mm i et badeværelse. Indstilling vises på skærmen.
  • Tresidet gipsvæg i et badeværelse med tykkelse målt ved hjælp af en skydelære, understøttet af diskussion om korrekt installation af skab og kommode.
Jeg ville nok have brugt noget gipsanker som Snaptoggle til i hvert fald kommoden. Man ved aldrig, om nogen får lyst til at sidde på kommodens kant, og det giver jo en ret stor trækbelastning.

https://imexab.se/products/snap-toggle-paspack?variant=39703373873357
Du har dog brug for lidt plads bag pladerne (48mm) for at dreje ankret op bagved, og hvis der er pakket isolering, kan det også give problemer med at dreje det rigtigt.

Du skal bare købe nogle lidt længere m6 skruer, fordi jeg tror, dem der følger med kun er 60mm.

Senest redigeret:
  • Synes
johboh91
  • Laddar…
Tak, jeg tester disse!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.