Skal sætte beslag op for at hænge en kajak udenfor på garagevæggen. Kajakken vejer ca. 30 kg og vil hænge i to nylonremme (tænk sikkerhedsseler), vægten bliver ret jævnt fordelt på hver rem. Remmen fastgøres til væggen med en solid skrue gennem en øje.

Garagevæggen har liggende træpanel (28 mm) og jeg har brug for en afstand på ca. 150 cm mellem remmene, dvs. jeg kan ikke skrue i reglerne. Til spørgsmålet: holder det at sætte skruen direkte i panelet eller skal jeg forstærke på en eller anden måde? I så fald hvordan?

ullet
dubbeltumme sagde:
Skal sætte beslag op for at hænge en kajak udenfor på garagevæggen. Kajakken vejer ca. 30 kg og vil hænge i to nylonremme (tænk sikkerhedsseler), vægten bliver ret jævnt fordelt på hver rem. Remmen fæstnes i væggen med en solid skrue gennem en øje.

Garagevæggen har liggende træpanel (28 mm) og jeg har brug for en afstand på ca. 150 cm mellem remmene, dvs. jeg kan ikke skrue i stængerne. Til spørgsmålet: holder det at sætte skruen direkte i panelet eller behøver jeg forstærke på nogen måde? I så fald hvordan?
Jeg har to havkajakker på garagevæggen, dog ligger de på almindelige hyldekonsoller (to per kajak) som sidder skruet direkte i panelet. Det har holdt i 5-6 år uden problemer.

Ingen problemer overhovedet, et par 6mm skruer i hver ende holder dette nemt. Panelet holder uden problemer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.