Købte hus for 3 år siden med håbløs entrétrappekonstruktion (se billederne) som vi har renoveret 2 gange om året men nu givet op og vil bygge noget mere bestandigt / vedligeholdelsesfrit. Under trappen er et kælderrum.

Jeg overvejer at bygge over konstruktionen med en slags terrasse-trappe, hvad har I for kloge tanker/idéer til andre løsninger?
Billede af en sort flisebelagt entrétrappe med flere trin, der viser synlige skader og slid, foran en hvid dør og peberbuske.

• Grå trappeopgang til hvidt hus med fliser, nogle beskadigede, omgivet af byggeaffald og en grøn legetøjsgræsslåmaskine foran.
Jeg synes planformen på trappen er fjollet, fordi den "mangler" entredøren. Trappen kan godt brede sig ud på siderne, men tøffelverandaen bør ikke slutte i luften. Inden I beslutter jer for, hvordan I skal bygge trappen om, bør I kontrollere dens trinstørrelse i dybde- og højdeled. To gange trinhøjden plus en trinbredde målt i cm bør blive 60-62. Hvis det ikke stemmer, bør I fjerne den gamle trappe, inden I bygger en ny.

jeg er bare en lægmand men jeg synes det ser ud til at være et skridt for meget, må jo være håbløs at gå i.
Fjern den helt er mit tip og lav nyt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.