Jeg er ved at indrette mit garage og satte liggende panel op på en indervæg i går. Bagved har jeg 45 isolering / plast / 120 isolering osv. Jeg valgte at slippe panelen en tykkelse, dvs. 22 mm fra gulvet, men opdagede først, da den var monteret (som hobby-snedker), at isoleringen ses nederst. Dette havde jeg ikke tænkt på før. Nu vil jeg gerne "tætte" "hullet", og min første tanke var en form for silikonefuge. Men 22 mm er ret højt, måske en gummiliste? Er der nogen, der har et forslag? Det skal heller ikke koste en formue, da det er ca. 30 m væg.

• Diagram viser en vægkonstruktion med isolering og paneler. 22 mm mellemrum ved gulvet, hvor isoleringen er synlig.
Ikke så mange tips, men jeg tror, jeg har fundet ud af, hvordan jeg skal gøre i hvert fald. Fæld op et lægte bag panelet og fastgør det med dykker. På den måde vil isoleringen ikke være synlig. Billig løsning også.

• Vægdiagram viser placering af isolering bag panel, med lægte og dyckert markeret. Angiver 45 og 120 isoleringstykkelse, samt 22 mm afstand.
  • En nyopført væg med træpaneler i et skur eller garage, belysning i loftet og værktøj omkring, del af et byggeprojekt.
Staffans2000
Godt!
Man er sin egen bedste tjener.

Hvis det bare er for at du ikke vil se isoleringen, så fungerer måske expanderende fönsterdrev?

• Expanderende vinduestætning CC-Fönsterdrev fra 3-C, gul rulle med produktmærker og certificeringer.
Solvskaftet Solvskaftet sagde:
Om det bara är for at du ikke vil se isoleringen så fungerer måske expanderende vinduesdrev?
God idé. Tager den med mig, kan være en løsning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.