Hej,
Jeg er i gang med at hjælpe en, og i garagen ser det sådan ud med betongulvet, der er ca. 3,5 cm spalte til væggen.
Er det ok at bruge fugeskum i spalten?

Jeg vil sætte hylder op senere, vil ikke have, at noget falder ned i spalten.

Tak på forhånd

• Betonggulv med en 3,5 cm sprække til væg, træplanker og skruer ligger på gulvet i et garagehjørne.
J
E evoline sagde:
Hej,
Jeg hjælper en, og i garagen ser det sådan ud med betongulvet, der er ca. 3,5 cm sprække til væggen.
Er det ok at bruge fugepistol i sprækken?

Jeg vil sætte hylder op senere, vil ikke have, at noget falder ned i sprækken.

Tak på forhånd
Er gulvet fugtigt?

J Jansson69 sagde:
Er det gulvet fugtigt?
Nej, det synes jeg ikke, men koldt.
Ved ikke hvordan det er i revnen.

Kan man fylde det med noget hurtigt som fugeskum?

Tak på forhånd

J
E evoline sagde:
Nej, det tycker jeg ikke men kold.
Ved ikke hvordan det er i sprækken.

Går det at fylde det med noget hurtigt som fugeskum?

Tak på forhånd
Ja det går at skumme men fugeskum suger fugt og det vil derefter blive ledt ind i væggen som skummet ligger imod.

J Jansson69 sagde:
Ja det går att skumma men fogskum suger fukt och det kommer att då ledas in i väggen som skummet ligger emot..
Aha, troede det ikke sugede noget, kan man lægge noget papir og så fogskum ovenpå det?
Noget andet som du ellers anbefaler for at fylde sprækken?

Tak på forhånd

AXS
Flydespartel er ret nemt at arbejde med, billigt også.

Hvad er der under væggen? Syll direkte mod jorden? Betong? Leca?

Fugeskum kan fungere udmærket. Afhængigt af hvilket fugeskum der anvendes, og hvordan konstruktionen under væggen ser ud.

J
E evoline sagde:
Aha, troede det ikke sugede noget ind, kan man lægge noget papir og så fugeskum over det?
Noget andet som du ellers anbefaler til at fylde sprækken?

Tak på forhånd
Ja du kan plastre med aldringsbestandig plast mod syllen eller tape med grøn tape og derefter fugeskumme for så beskytter du træet..

• Rulle af TESA professionel grøn tætningstape 60077, ideel til byggeri og renovering, 50mm x 25m.
  • Sika Boom-405 Water Stop dåse til tætning, mod vandlækager. Polyuretanskum, ideel til byggeprojekter og beskyttelse af træ med fugeskum.
Suvi5700
E evoline sagde:
Hej,
Er i gang med at hjælpe en, og i garagen ser det sådan ud med betongulvet, der er ca. 3,5 cm revne til væggen.
Er det ok at bruge fugeskum i revnen?

Jeg vil senere sætte hylder op, vil ikke have, at noget falder ned i revnen.

Tak på forhånd
Det går jo fint at sætte en liste med

Bart Bart sagde:
Hvad er der under væggen? Syll direkte mod jorden? Beton? Leca?

Fugeskum kan fungere udmærket. Afhængigt af hvilket fugeskum der bruges og hvordan konstruktionen under væggen ser ud.
Ved ikke hvordan det er under væggen lige nu, må tjekke det, når jeg er der igen.

Virker det med denne fugeskum?
https://www.biltema.se/bygg/farg/fo...gskum/fogskum-for-munstycke-vinter-2000049804

Ellers flydespartel som en anden nævnte, er det bare at fylde i eller noget man skal tænke på?

Helst ingen liste eller regel, for hyllen og arbejdsbænken skal kunne være direkte mod væggen.

Tak på forhånd

• Synes
Suvi5700
  • Laddar…
Bart Bart sagde:
Find en skum, der er vandtæt. Denne kan fungere, hvis det er varmt nok, når det påføres.

[link]

Edit: hvis du vil være helt sikker, bruger du det tokomponentsskum, som @Jansson69 linkede til.
Tak, det bliver den fra Biltema, som du linker til.

Sika Boom 405 findes ikke i Bauhaus eller Hornbach.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.