Jeg har nogle spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe mig med at besvare vedr. gulvvarme.
1. Der findes tilsyneladende gulvvarmeplader med færdige spor forsynet med limede varmeplader til montering af evalPex rør 12x2 mm. Mit spørgsmål er, hvad fordelene er ved at bruge gulvvarmepladerne i stedet for rørophængsskinner?
2. Hvad bliver forskellen mellem disse (rørophængsskinner og gulvvarmeplader) i total byggehøjde?
3. Kan mængden af flydespartel halveres, hvis man bruger gulvvarmepladerne i stedet for rørophængsskinner?
4. Hvor meget flydespartel går der til pr. m2 med rørophængsskinner og gulvrør?
5. Hvor vigtigt er det, at der monteres shunter til gulvvarmecentralen, hvis vi nu installerer gulvvarme i tre rum og bruger radiatorer i de resterende fem rum + badeværelse?
6. Kan man bruge presse-muffe (kobling) ved fjernelse af radiatorer og flydespartle/flise over disse, så de ikke stikker op i gulvet?
7. Hvad indebærer det, hvilken konsekvenser bliver det, hvis der ikke er lagt tætningslag over vandbåren gulvvarme og flydespartel i bade-/vaskerum?
Jeg håber, I kan besvare disse spørgsmål.
1. Der findes tilsyneladende gulvvarmeplader med færdige spor forsynet med limede varmeplader til montering af evalPex rør 12x2 mm. Mit spørgsmål er, hvad fordelene er ved at bruge gulvvarmepladerne i stedet for rørophængsskinner?
2. Hvad bliver forskellen mellem disse (rørophængsskinner og gulvvarmeplader) i total byggehøjde?
3. Kan mængden af flydespartel halveres, hvis man bruger gulvvarmepladerne i stedet for rørophængsskinner?
4. Hvor meget flydespartel går der til pr. m2 med rørophængsskinner og gulvrør?
5. Hvor vigtigt er det, at der monteres shunter til gulvvarmecentralen, hvis vi nu installerer gulvvarme i tre rum og bruger radiatorer i de resterende fem rum + badeværelse?
6. Kan man bruge presse-muffe (kobling) ved fjernelse af radiatorer og flydespartle/flise over disse, så de ikke stikker op i gulvet?
7. Hvad indebærer det, hvilken konsekvenser bliver det, hvis der ikke er lagt tætningslag over vandbåren gulvvarme og flydespartel i bade-/vaskerum?
Jeg håber, I kan besvare disse spørgsmål.
1. Rørholdeskinner anvendes ved indstøbning.
Plader anvendes når gulvvarmen skal bygges ind i et træbjælkelag, enten som bærende undergulv eller ovenpå et bærende undergulv.
Præcis hvilken plade du taler om ved jeg ikke, men med 12mm rør kan det ikke blive lange slanger.
2. Afhænger af hvad du har under.
3. Nja?
4. Hvad skal du lave? Vådrum? Tjek vejledningerne for respektive producent af flydespartel.
5. Det afhænger af hvilken temperatur dit system er konstrueret til.
Du vil ikke have for varmt vand til gulvet.
6. Ved ej.
7. Fugt skade?
Plader anvendes når gulvvarmen skal bygges ind i et træbjælkelag, enten som bærende undergulv eller ovenpå et bærende undergulv.
Præcis hvilken plade du taler om ved jeg ikke, men med 12mm rør kan det ikke blive lange slanger.
2. Afhænger af hvad du har under.
3. Nja?
4. Hvad skal du lave? Vådrum? Tjek vejledningerne for respektive producent af flydespartel.
5. Det afhænger af hvilken temperatur dit system er konstrueret til.
Du vil ikke have for varmt vand til gulvet.
6. Ved ej.
7. Fugt skade?
Afhængigt af typen af rum, mængden af arbejde (og økonomi) der vil lade sig udføre, så findes der forskellige muligheder for gulvvarme.
Så afhænger det af, hvor meget man vil lade det bygge i højden.
Du kan læse nogle timer på forummet, så måske det bliver lidt klarere i hvert fald.
Så afhænger det af, hvor meget man vil lade det bygge i højden.
Du kan læse nogle timer på forummet, så måske det bliver lidt klarere i hvert fald.
Klik her for at svare
