Nå... 40 dygtige byggnissar har læst, men ingen kan svare? Eller orker måske ikke? Men så ved jeg jo i det mindste, hvordan jeg skal opføre mig her på forummet! Bare læse alles indlæg, men svare på noget: åhåh, farligt farligt/ skuffet rutan1
Er det en torpargrund eller en overetage? Man vil jo være sikker på det, man svarer på, og desværre så får i hvert fald ikke jeg forstået dit spørgsmål helt. Du skal altså lægge et gulv og på det gulv vil du have gulvvarme?
Så plejer det at være 195*45 ja, men der findes andre aspekter også som bæreevne, spændvidde osv. Så kan der findes bærende vægge, som man kan bygge, der støtter op bjælkerne for eksempel, hvis der bliver for langt afstand til bærende punkter. I det tilfælde, som jeg beskrev nu, så plejer det oftest at være en anden etage. Der findes også forskellige kvaliteter på træ.
Beskriv lidt bedre, hvad du er ude efter, så vil du få meget bedre svar. Ingen sure miner, det er jo fredag
Så plejer det at være 195*45 ja, men der findes andre aspekter også som bæreevne, spændvidde osv. Så kan der findes bærende vægge, som man kan bygge, der støtter op bjælkerne for eksempel, hvis der bliver for langt afstand til bærende punkter. I det tilfælde, som jeg beskrev nu, så plejer det oftest at være en anden etage. Der findes også forskellige kvaliteter på træ.
Beskriv lidt bedre, hvad du er ude efter, så vil du få meget bedre svar. Ingen sure miner, det er jo fredag
Tak Danne213.. Ok mine oplysninger var måske sparsomme, men det er jo bare en mål på reglar jeg havde brug for! Det fik jeg nu af Dig! Torpargrund og bundplan er det.. Spørgsmålet var vel netop hvor meget isolering det er rimeligt at lægge når der skal være gulvvarme der! Ingen sure miner mere jeg lover 
Hvis man vil have hjælp, så skader det ikke med lidt høflighed heller.
Vil du have hurtig hjælp, så ring en konstruktør.
Forummet bygger på frivillighed, og der må man helt enkelt tage det lidt roligt.
/Mats
Moderator
Vil du have hurtig hjælp, så ring en konstruktør.
Forummet bygger på frivillighed, og der må man helt enkelt tage det lidt roligt.
/Mats
Moderator
Er det virkelig nødvendigt at have gulvvarme på 2. sal, hvis man har gulvvarme på 1. sal? Mange siger, at det er nok med gulvvarme i underetagen, da varmen vil stige op til overetagen og stadig blive tilstrækkeligt varmt, i hvert fald i huse i Mellemsverige?
Ret mig, hvis jeg tager fejl, dette er bare hvad jeg har hørt.
M
Ret mig, hvis jeg tager fejl, dette er bare hvad jeg har hørt.
M
Klik her for at svare