Hej, jeg har et spørgsmål om gulvlist forskellige niveauer i samme gulv gulv foran brændeovn 25 mm højere end gulv i rummet, forslag til hvordan jeg skal gøre, klods imellem, ...

BirgitS
Et billede siger mere end 1000 ord ;)

BirgitS BirgitS sagde:
Et billede siger mere end 1000 ord ;)
Overgang mellem sort flisegulv og lyst trægulv ved hvid panelvæg.

BirgitS
Hvor høj skal gulvlisten være?
Hvis den er meget højere end 25 mm, kan det se meget godt ud at skære 25 mm af i underkanten af den del af gulvlisten, der er på klinkerne. Ellers kan man sætte gulvlisten på de to højder og så skråskære et stykke for at forbinde imellem, især hvis du også har en skrå niveauliste.

• Synes
fribygg og 1 anden
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Hvor høj skal gulvlisten være?
Hvis den er meget højere end 25 mm, kan det se meget godt ud at kappe 25 mm af i underkanten af den del af gulvlisten, der er på klinkerne. Ellers kan man sætte gulvlisten på de to højder og så skråskære et stykke for at forbinde imellem, især hvis du også har en skrånende niveauliste.
Skråskære lidt af hjørnet?, er du snedker Birgit

BirgitS
björnuf björnuf sagde:
Snedkapa lidt af hjørnet?, er du snedker Birgit
Nej, men du er ikke den første med omtrent det samme spørgsmål. Synes man, at det er svært at snedkapa et stykke, så kan man jo lade gulvlisterne bare mødes i forskellig højde, og så må man pynte lidt på kortsiden af den øvre gulvlist.

BirgitS BirgitS sagde:
Nej, men du er ikke den første med omtrent det samme spørgsmål. Synes man, at det er svært at skære en stump skråt, kan man jo lade fodpanelerne bare mødes på forskellige højder, og så kan man pænt ordne kortsiden på det øvre fodpanel.
Tak for svar skal prøve det ️

Vi har det sådan med skråsnitning:
Ingenting man direkte tænker på til hverdag.
Snedkappet gulv med træparket og messingliste mod lys væg og stikkontakt; overgang mellem to værelser med forskellig højde.

• Synes
Nina Schuster og 1 anden
  • Laddar…
A amoreex sagde:
Vi har det så med snedkapat:
Ingenting man direkt tænker på til hverdags.
[billede]
Ja det blev godt, skal prøve, tak

björnuf björnuf sagde:
Ja det blev bra, ska prova, tack
med dock til o ha farve hjemme..
Jeg var ved at glemme o male endetræ:crysmile:

• Synes
björnuf
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.