Hej
Jeg har en garage på 15,5kvm, som jeg har tænkt mig at lave til et kontorområde.
Garagens ydervægge og tag er isolerede. Nu mangler gulvet, som er en betonplade på 3,26m x 4,76m.
Jeg har ikke selv lavet garagen, så jeg ved ikke, hvad der befinder sig under betonen, men sandsynligvis er det jorden.
Betonpladen er i hvert fald meget kold, og jeg vil gerne lave en isolering ovenpå og derefter lægge en gulvvarme El-sløjfe med gulvklinker på toppen.
Nu til spørgsmålene:
Er 10 cm i byggehøjden af isoleringsmassen nok til, at gulvvarme EL-sløjfen fungerer effektivt?
Skal jeg bruge 10 cm frigolit/Isopor plader som isoleringsmateriale, eller bør jeg i stedet bruge 2 lag med 5 cm frigolit/isolationsplader for at minimere revner ved beskæring i isoleringen ved at lægge disse 2 lag i forskellige mønstre, så revnerne ikke rammer ovenpå hinanden?
Giver det nogen forbedrende isolerende effekt at bruge isolering glasuld ned imellem revnerne, som kan opstå mellem frigolitpladerne?
Ovenpå frigolit/Isopor pladerne tænkte jeg at bruge spånplader, derefter et armeringsnet, hvor varmeledningen fastgøres på og spartles ind i gulvspartelmasse på ca. 1,5 cm.
Hvor tykke spånplader bør jeg bruge? Er 1 cm nok?
Har jeg brug for en "primer", eller vil det være tilstrækkeligt at lægge galvaniseret armeringsnet i stål direkte på spånpladerne for at forhindre, at de tager ild, når varmeledningen begynder at varme?
Gulvspartelmasse, er det noget specielt spartelmasse, man skal købe for at forhindre, at varmen fra varmeledningen overophedes?
Med venlig hilsen,
Magnar