Har den samme funktion som syllpapp dvs den holder våde væk fra reglen/bjælken? Jeg skal sætte noget mellem lecablokkene og bjælken til det kommende brændeskur... har syllisolering (ser ud som fladt liggeunderlags foam)... fungerer det?
Ja, det fungerer godt.
Der findes jo et væld af forskellige syllisoleringer. Har ikke hørt noget direkte argument for, at et af systemerne skulle være bedre end de andre. Måske optager liggeunderlagsvarianten nogle større ujævnheder, men man kan jo undre sig over bestandigheden.
Der findes jo et væld af forskellige syllisoleringer. Har ikke hørt noget direkte argument for, at et af systemerne skulle være bedre end de andre. Måske optager liggeunderlagsvarianten nogle større ujævnheder, men man kan jo undre sig over bestandigheden.
Men ligesom, du skal bygge et brændeskur?
Vores brændeskur, som i øvrigt ikke er specielt seriøs, men mest bruges som tag til plæneklipperen (for det er alt, der kan være der) består af en kasse af gammelt brugt trykimpregneret terrassebrædder, der står på højkant direkte på jorden. Den har stået der i fem år uden mærkbar slitage.
Det er nok ikke så vigtigt, læg hvad du har derhjemme...
Vores brændeskur, som i øvrigt ikke er specielt seriøs, men mest bruges som tag til plæneklipperen (for det er alt, der kan være der) består af en kasse af gammelt brugt trykimpregneret terrassebrædder, der står på højkant direkte på jorden. Den har stået der i fem år uden mærkbar slitage.
Det er nok ikke så vigtigt, læg hvad du har derhjemme...
Det her var interessant. Jeg har lært, at syllisoleringen (bred gummiremse med et rør langs hver side) er trækisolering og ikke har noget med fugtbeskyttelse at gøre. Altså bør man bruge både syllisolering og syllpap. Men når man tænker over det, burde syllisoleringen jo have lige så gode fugtbeskyttende egenskaber som papet, så papet er måske overflødigt. På den anden side skader det jo aldrig at være på den sikre side.
Selv syllisolering af gummi skal ifølge producenterne være kapillærbrydende. (Andet ville da også være mærkeligt. Gummi er jo et ret tæt materiale.)
Om det så passer eller ej, er der sikkert forskellige meninger om. Jeg kan muligvis forestille mig, at det lettere bliver beskadiget eller tørrer ud med tiden.
Om det så passer eller ej, er der sikkert forskellige meninger om. Jeg kan muligvis forestille mig, at det lettere bliver beskadiget eller tørrer ud med tiden.
Klik her for at svare