Er af skiftende kvalitet og årgang. Dels er der flere kilsavede kraftige plankegulve med rigtig brede sprækker i, ferniserede antager jeg, hvordan plejer jeg disse? Dels er der et relativt nylagt grangulv som er lakeret højblankt. Vi må se, hvad vi gør ved det hen ad vejen, lige nu får det være som det er (vi købte sommerhuset i foråret). I entréen et gammelt snavset trægulv med sømmet (!) linoleumsbelægning på, den ryger ud til weekenden! Og så køkkenet; et plastikgulv med trægulv nedenunder. I køkkenet er der desuden, under plastikgulvet, en lem ned til en viktualiekælder som man ikke kan komme til uden at fjerne plastikgulvet. Sommerhuset er bygget i 1909 på stensokkel.

Til sagen; Er det muligt at skabe skurgulv af det snavsede entrégulv?? Og limet som plastikgulvet er fastgjort med, hvordan fjerner jeg det for at lave et skurgulv i køkkenet? Sandsynligvis har der været et sådan, med tanke på kælderlemmen. Og så sprækkerne i plankegulvene, anbefaler I, at vi fuger gulvene, eller tager plankerne op for at "skyde" dem sammen og derefter samler i den ene ende ved væggen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.