Har valgt Egeparket fra Eksjöhus (ha ha..), men begynder at overveje at skifte det mod et Birkegulv i stedet, som er såååå lyst og flot.
Nogen der har Birk? Gulner det med årene eftersom det er så lyst??? Passer det sammen med egefronter i køkkenet og bardisken i eg?
Vojne, vojne....
Nogen der har Birk? Gulner det med årene eftersom det er så lyst??? Passer det sammen med egefronter i køkkenet og bardisken i eg?
Vojne, vojne....
Vi har birkeparket fra slutningen af 50'erne i vores hus. Vi rev en garderobevæg ned sidste vinter og fandt parket under den. Gulvet var blevet meget mørkere og mere gulnet gennem årene. Fra at have været næsten hvidt er det i dag nogle nuancer lysere end ubehandlet fyrretræ. Dog meget smukt, da det har en varmere tone end et fyrretræsgulv.
Vores birkekøkken er knap to år gammelt. Lågerne er blevet lidt gule, men især er årringene i træet blevet mere fremtrædende.
Når det gælder birkegulve til egetræskøkkener, ville jeg overveje farvenuancerne. Birk bliver varmt med årene, eg bliver ofte grå i tonen, selv når det er bejdset. Egetræet er desuden grovårriget, i modsætning til birken. Personligt ville jeg være lidt forsigtig med at matche dem.
Vores birkekøkken er knap to år gammelt. Lågerne er blevet lidt gule, men især er årringene i træet blevet mere fremtrædende.
Når det gælder birkegulve til egetræskøkkener, ville jeg overveje farvenuancerne. Birk bliver varmt med årene, eg bliver ofte grå i tonen, selv når det er bejdset. Egetræet er desuden grovårriget, i modsætning til birken. Personligt ville jeg være lidt forsigtig med at matche dem.
Hej Fru Lind,Fru Lind sagde:
Hmmm...interessante meninger. Tak! Kan for lidt til at kunne se det for mig, men jeg må vel tage ud og kigge på nogle kombinationer, så måske bliver jeg klogere.
/J
Klik her for at svare