Hej tænkte tjekke med jer som har haft samme problem med jorden, at den er for dyb til at bygge, ham fra byggefirmaet var her i dag og kiggede på vores jord om der er meget at gøre, og så sagde han, at vi skulle hæve den lidt, han sagde aldrig hvor meget men at vi havde brug for grusmasse til det og at det ville koste os mellem 30-80000. Burde kommunen ikke stå for det? Det bliver en masse penge at lægge ud for sådan noget også.. håber nogen kan svare på mit spørgsmål.. føles som at drømmen om at bygge vores drømmehus går i vasken 😫
Jeg undrer mig også over, hvordan du tænker med, at kommunen skal stå for jeres byggeomkostninger? Har I købt grunden fra kommunen?
Vi købte en kommunal grund, men som køber skal man jo selv undersøge jorden og beregne, hvad det vil koste (det kan jo både være sprængning, pælefundering, påfyldning osv).
Vi købte en kommunal grund, men som køber skal man jo selv undersøge jorden og beregne, hvad det vil koste (det kan jo både være sprængning, pælefundering, påfyldning osv).
Ja det er fra kommunen, vores fremtidige naboer har bygget hus, og nogle vi kender, som skal bygge hus i samme område, har haft nogle sten på deres grunde, hvor kommunen stod for det. Jeg mener, burde de ikke også stå for grusmassen? Det bliver jo bare omkostninger efter omkostninger. Køber vi en grund fra kommunen, så synes jeg, at den skal være i så god stand, at man bare skal begynde at bygge uden at der skal være en masse forhindringer.
Velkommen til den barske virkelighed, hvad får jer til at antage, at kommunen skal betale jeres byggeri? Bliver det ikke værre end 30-80 000, så kommer I let hen. Tro mig, jeg ved det, for jeg bygger lige nu, og præcis som harry73 skriver, så regn med det højere beløb mindst. Jordarbejde er den sværeste del at regne på, før man har lært det på den hårde måde. Vil ikke male f*n på væggen, men indregner I 80 000, så virker det som om, I har regnet for lavt på hele budgettet desværre.
Klik her for at svare