Vi ville gerne anlægge en grussti bag vores hus. Den skal være køredygtig med trillebør og barnevogn samt til gående, men ingen biltrafik eller lignende. Ifølge hvad vi har hørt, bør vi grave ca. 10 cm ud, lægge en fiberdug og stenknus 0-16 og derefter 3 cm makadam. Da det er lidt besværligt at få stenene til os, overvejer vi at springe det slidlag af stenknus over og i stedet lægge noget af det tilbage, vi har gravet op (ikke de øverste centimeter, men måske det nederste af det, vi har gravet ud). Hvor vi bor, har vi meget sandet jord. Er der nogen, der har prøvet noget lignende og ved hvordan det bliver? En af mange grunde til, at vi vil have en grussti i stedet for bare nedtrampet jord som nu, er at vi vil undgå masser af ukrudt på stien. Jeg ved, at grus slet ikke er ukrudtsikkert, men lige nu er der en jungle. ;-) Jeg spekulerer mest på, om man forværre ukrudtet i grusstien, hvis man bruger sin egen jord/sand fra stedet i stedet for stenknus, for i den egen jord er der jo sikkert rod-ukrudt.

C
Værd at grave op så? Grav 5 cm, læg en dug og så grus, hvad du nu vil have.

Jeg tænkte, at det ville være dumt at have dugen direkte under det øverste gruslag, dels fordi det sandsynligvis vil komme frem og ses, men også fordi jeg ville tro, at gruset glider rundt lidt på det...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.