Findes der sådan en nogen steder. Skal åbenbart spartle min ikke helt vellykkede plade.

Hvor tyndt kan man spartle? Jeg vil helst bare fylde i fordybningerne.

Bliver det glat nok til at male, eller skal spartlen slibes på en eller anden måde?

Kan man spartle den ene halvdel af rummet først og derefter gøre den anden halvdel, hvis man skærmer af, eller får man en uundgåelig sprækkezone der? Hvis jeg kan gøre det halve ad gangen, slipper jeg for at tømme hele bygningen.

Primer skulle vist være god at have i bunden, men hvad har jeg misset?

Som en tommelfingerregel har et tyndere lag lettere ved at slippe eller smuldre end et tykkere lag.
Dog kan lagtykkelsen variere afhængigt af hvilket flydespartel du vælger.
Det bedste er at læse lægningsanvisningerne for det aktuelle spartel og følge disse til 100%.

Vigtigt er, at underlaget er helt rent, og at det primes på den rette måde (læs igen lægningsanvisningen for dit spartel).
Efter spartling behøver du ikke gøre noget ved overfladen, som du ikke ville have behøvet at gøre med betongpladen.

Samlinger kan laves, helst hvor en fremtidig væg vil dække eventuelle revnedannelser.

Ansæt en entreprenør! det tager ham nogle få timer at gøre, og du har nogen at hænge, hvis det ikke bliver godt!!!
Det er meget svært at flyde tynde lag - det er pengene værd at lade nogen, der kan, gøre arbejdet!

Det var hvad jeg ville, men de, der er villige til at tage jobbet, kan ikke gøre det inden for den tidsramme, jeg kan acceptere, og da mener jeg hvornår i tiden og ikke antallet af arbejdstimer, så derfor bliver jeg nødt til at gøre det selv, om jeg vil eller ej........

om du har K-rauta i nærheden kan du jo tjekke der, syntes jeg så en god brochure hos dem før i dag, så hvis du vil dele op, så findes der gode skummgummiremsor (mærkeligt ord :-?) med tape på, som man bruger ved sådanne tilfælde.
Men det er måske nok med en almindelig planke, hvis det er plant, og det burde jo ikke spille nogen rolle, hvor tykt man spartler, så længe underlaget er stift, eller? :-/

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.