Jeg undrer om det er muligt at købe en dims, som man fastgør på stolpen, som man låser en låge imod. Mit problem er, at min låge med tiden er begyndt at hænge (synke ned), og dermed har den svært ved at passe i låsekrogen, når man skal lukke lågen. Jeg undrer derfor, om der findes noget at fastgøre der, hvor det er rødt på billedet, som "leder" lågen gradvist opad, så den kommer lige i position til låsekrogen, som den skal møde, når lågen er lukket.
Har porten noget krydsstivere fra nederste-højre-hjørne op til øverste-venstre-hjørne?
Eller stålvajer med vantskrue fra nederste-venstre-hjørne op til øverste-højre-hjørne?
Det kan også være en mulighed at have et støttehjul i venstre hjørne.
Ved ikke om der findes færdige kiler at købe, men det er altid muligt at save en kile ud i fx plast.
Kan det ikke lade sig gøre at justere hængslerne eller rette stolpen op, hvor hængslerne sidder?
Ellers et stykke vinkeljern skruet på stolpen lidt skævt.
et andet spørgsmål, der findes jordankre på biltema med målene 51x51mm. Men når jeg kigger på reglar, er den som er tættest i størrelse 45x45mm. Hvilken regel er den tiltænkt til dette ankere?
et andet spørgsmål, der findes jordankre på biltema hvis mål er 51x51mm. Men når jeg ser på regler er den som er tættest i størrelse 45x45mm. Hvilken regel er den tiltænkt til dette anker?
Det burde være en uhøvlet 2"x 2"
2" er ca. 50,8mm.
Ved ej om disse mål sælges i dag overhovedet eller om man kun sælger millimeter tilpasset.
Målene er sikkert også et ydre mål. Man skal jo alligevel fastgøre stolpen med en fransk træskrue, så det er jo ikke noget større problem. Bare lodde ind og skrue fast.
Sætter du en klods dernede, kan det tænkes, at porten bliver skæv med tiden, fordi klodsen bremser, og at du bliver irriteret, fordi du skal give den et spark hver gang, du skal åbne den.
Et støttehjul kan fungere, hvis underlaget er jævnt.
Det er sikkert bedst at fikse diagonalstangen, som Demmpa skrev om. Det kan gå med en wire og vantskrue også mellem hjørnet du har markeret og øvre hængsel, men det er ikke noget kønt.
Passende stolper til 51x51 ankere har jeg også ledt efter og er stadig interesseret i et tip, hvis du finder nogen. 2"x2" bliver 45x45mm høvlet, så at sælge stolpesko/jordankere som er 51x51mm indv. er jeg enig i er vanvittigt, hvis de ikke leverer passende stolper. Er det meningen, at stolpen skal ligge kun mod to sider, kunne man lige så godt have brugt vinkelskinner i stedet. Dog findes der firkantprofil, som måler 45x45 indv. som passer i stolpeskoene, men det bliver lidt overkill.
Senest redigeret af en moderator:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.