I drengens værelse er der en hems, der er lige så lang som hans værelse og ca. 160 cm bred med skråtag.
Tanken var at fjerne døren til hemsen og gøre den del beboelig, evt. placere hans seng der, hvis han ønsker det.
Hemsens vægge, tag og gulv er som vanligt sømmet med planker, med nogle mm mellemrum, hvor savsmuld konstant kommer igennem
Hvilket materiale ville I vælge for at tætne det hele? Masonit, gips eller spånplader?
Masonit føles som det bedste valg, da det ikke bygger så meget.
Det skal dog nævnes, at der er en del vinkler og små kroge i hemsen, så et enkelt materiale er at foretrække. Hvordan fungerer det med fx Treetex?
Tanken var at fjerne døren til hemsen og gøre den del beboelig, evt. placere hans seng der, hvis han ønsker det.
Hemsens vægge, tag og gulv er som vanligt sømmet med planker, med nogle mm mellemrum, hvor savsmuld konstant kommer igennem
Hvilket materiale ville I vælge for at tætne det hele? Masonit, gips eller spånplader?
Masonit føles som det bedste valg, da det ikke bygger så meget.
Det skal dog nævnes, at der er en del vinkler og små kroge i hemsen, så et enkelt materiale er at foretrække. Hvordan fungerer det med fx Treetex?
Treetex har jo ikke mange gode egenskaber, hvis du spørger mig. Jeg tror gips er det, der er nemmest at få pænt, at det er lidt tykkere burde vel egentlig ikke spille så stor rolle.
Husk at remsa alle samlinger!
Husk at remsa alle samlinger!
Afhænger af, hvordan du tænker håndtere alle yderhjørner af beklædningen?I Injen sagde:
Intet overhovedet?
Pålagte hjørnelister?
Indfældede kvartstave?
Personligt undgår jeg gips som pesten, da det skal spartles overalt, samt at alle yderhjørner skal beskyttes af noget stærkt materiale, dvs stål eller massivtræ.
Det bliver nok kvartstave for at få det helt tæt.Oldboy sagde:
Afhænger af, hvordan du har tænkt dig at håndtere alle yderhjørnerne af beklædningen?
Ingenting overhovedet?
Udenpåliggende hjørnelister?
Indfældede kvartstave?
Personligt undgår jeg gips som pesten, da det skal spartles overalt, samt at alle yderhjørner skal beskyttes af noget stærkt materiale, dvs. stål eller massivt træ.
Klik her for at svare