Hej alle sammen,

I stuen i sommerhuset var vi nødt til at rive den gamle fastspændte pap med tapet ned, da den både havde dannet store bobler og var sprækket her og der. Men den var også omkring 80-90 år gammel.
Vi har nu fået en væg frem med liggende træpanel, og indenfor denne er der spån som isolering. Meget er pakket sammen eller løbet ud gennem sprækkerne i panelet, men da det er et sommerhus, føles det lidt uvæsentligt. Vi kan eventuelt fylde mere løsuld/spån på oppe fra loftet, hvis vi vil.
Nu til overvejelsen. Hvad skal vi gøre med væggen? Vi vil tætne den på en eller anden måde for at holde nogle mus væk. Jeg har overvejet renoveringsgips, men da væggen er meget ujævn, tror jeg risikoen er, at man trykker hul et sted, hvis der er "luft" bagved. Og hvis vi sætter almindelig gips op, skal loftliste/gulvsokkel fjernes, og det bliver unødvendigt med arbejde, synes vi. Samt at vævet i loftet vel forsvinder da også.
Så nu overvejer jeg at måske lægge latexfug i alle samlinger og derefter male det hele hvidt? Synspunkter? Andre muligheder?

Taknemmelig for input.

//Matt

• Væghjørne med liggende træpaneler i en sommerstue, viser ujævne skarver og mærker efter fugemasse, diskuterer tætningsmuligheder.
Oj hvad meget arbejde du får da.
Meget enklere at sætte op gips, selvom listerne skal først ned og så op igen.

Hejsa,
fyld på med spån og mal med æggolietempera. Vi malede vores bræddevæg med en lys gul. Brug en større pensel fx facadepensel, så bliver det pænt.
// Micke

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.