• Synes
kalubah
  • Laddar…
Kanon, den var det! Tak! Dårligt med information på hemsidan bare. Kan faktisk ikke finde nogen information overhovedet...:x

Ikke meget information om dette... :x

Vil du have diffusionsåben isolering på indersiden af kældervæggen, så kan open-cell polyurethan være et alternativ, som sprøjtes direkte mod væggen.

Nogen her på forummet blev anbefalet at sprøjte closed-cell polyurethan på indersiden af kældervæggen. Jeg syntes, det virkede lidt tvivlsomt, men jeg vil huske, at han fik den anbefaling af to forskellige firmaer, hvoraf jeg har hyret det ene til at isolere mit tag, og jeg er meget tilfreds med det, og syntes, de var gode også.

Closed cell lyder jo mærkeligt, men jeg antager, at open-cell kunne være tilsvarende det, jeg leder efter.

Læs også artiklen i GDS og blev nysgerrig indtil jeg så prisen, 600kr/kvm...

Heldigvis har jeg ikke brug for så mange kvadrat, så det kan nok være ok. Har været i kontakt med forhandleren, og den planlægger at introducere det til det svenske marked i begyndelsen af 2014.

GDS er vel i bund og grund en dansk avis.
Men pointen med at isolere på ydersiden er, at varmen indefra skal hjælpe med at udtørre kældervæggen, isolerer du indersiden flytter du desuden "kuldegrænsen" længere ind i væggen set fra ydersiden og fugten bliver i væggen, hvis man er uheldig.

I det seneste nummer viser de et projekt, hvor de bruger Ytongs Multipor til at isolere indersiden af en væg. Det lader til at være et lignende produkt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.