Fugtbevægelse går fra varmt til koldt, så du vil ikke lukke fugt inde, så det bliver et problem.
Med glasuld skal der være plast. Kan du tætne indersiden og sørge for, at væggene ikke bliver våde af regn, fungerer det.
Er det tynde vægge, behøves der ikke dampspærre. Så hvis det er en bjælkehytte og du vil have 45 mm, ville jeg gå efter cellulose/træfiber uden dampspærre, bare gips+maling eller gøre det helt dækket med dampspærre.
Glasuld er billigt, men husk at mere højværdig isolering også giver bedre isolering.
Lydisolering, det vigtige er, at det er tæt, derefter tykkelse og så masse. Hvilken isolering betyder mindre.