Hej!
Jeg har lidt overvejelser om at efterisolere indvendigt med 45mm glasuld og dampbremse. Er dette en rigtig dårlig idé? Bliver der fugt i væggene? Jeg er lidt tvivlende over for at sætte en dampspærre ind, da det, i min verden, bliver for tæt. Men samtidig kan jeg ikke forsvare prisen for organisk isolering, deraf et kompromis med glasuld. Til sagen hører også, at det skal være høj lydisolering, hvilket afgjorde sagen.

Huset er et gammelt tømmerhus-ruckel, vi forsøger at sætte i stand på budget-vis.
 
Fugtbevægelse går fra varmt til koldt, så du vil ikke lukke fugt inde, så det bliver et problem.

Med glasuld skal der være plast. Kan du tætne indersiden og sørge for, at væggene ikke bliver våde af regn, fungerer det.

Er det tynde vægge, behøves der ikke dampspærre. Så hvis det er en bjælkehytte og du vil have 45 mm, ville jeg gå efter cellulose/træfiber uden dampspærre, bare gips+maling eller gøre det helt dækket med dampspærre.

Glasuld er billigt, men husk at mere højværdig isolering også giver bedre isolering.

Lydisolering, det vigtige er, at det er tæt, derefter tykkelse og så masse. Hvilken isolering betyder mindre.
 
  • Synes
roger.lehrberg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.