28,439 læst ·
33 svar
28k læst
33 svar
gitterpanel på spær til gipsplader
tak for alle svar!
jeg skal overveje det med loftgips/almindelig gips. vil helst have et helt glat loft men det er meget arbejde med spartling og slibning...
jeg tror ikke der findes endenotet 21x70 eller lignende. i hvert fald ikke hvad jeg har set? måske endenotet råspont? men det er jo nemt at kappe til og samle på spær...
garagen er bygget sammen med en lidt ældre garage som igen er bygget sammen med huset. denne ældre garage har ingen form for brandsikring mod bolighuset.
væggen mod den gamle garage vil jeg dog have mindst 2 lag gips + osb.
jeg måske nøjes med 1 lag gips i loftet, men lægger en skive stenuld i bunden og derefter løsuld ovenpå... i mellem etageadskillelsen.
ved ikke om jeg skal klassificere det som en garage, mere som en mancave
det bliver porte, og biler derinde... men også sofaer, ølkøleskab osv... og projektor ligesom en drive-in biograf... så brandsikkerheden behøver måske ikke være den samme som i et værksted...
jeg skal overveje det med loftgips/almindelig gips. vil helst have et helt glat loft men det er meget arbejde med spartling og slibning...
jeg tror ikke der findes endenotet 21x70 eller lignende. i hvert fald ikke hvad jeg har set? måske endenotet råspont? men det er jo nemt at kappe til og samle på spær...
garagen er bygget sammen med en lidt ældre garage som igen er bygget sammen med huset. denne ældre garage har ingen form for brandsikring mod bolighuset.
jeg måske nøjes med 1 lag gips i loftet, men lægger en skive stenuld i bunden og derefter løsuld ovenpå... i mellem etageadskillelsen.
ved ikke om jeg skal klassificere det som en garage, mere som en mancave
Held og lykke Camaro!camaro1969 sagde:tak for alle svar!
jeg skal overveje det der med loftgips/almindelig gips.
vil helst have et helt glat loft men er meget arbejde med spartling og slibning...
jeg tror nok ikke der findes endespundet 21x70 eller lignende. i hvert fald ikke hvad jeg har set? måske endespundet råspont?
men det går jo let at skære til og sammensætte på tagspærene med...
garagen er sammenbygget med en lidt ældre garage som igen er sammenbygget med huset.
denne ældre garage har ingen form for brandsikring mod bolighuset.
jeg bliver måske tilfreds med 1 lag gips i loftet, men lægger en plade stenuld i bunden og derefter løsuld på dette... i mellembjælkelaget.
ved ikke om jeg skal klassificere det som en garage, mere som en mancaveder bliver porte, og biler inde der... men også sofaer, ølkøleskab osv... og projektor ligesom en drive-in-bio... så brandsikkerheden behøver måske ikke være den samme som i et værksted...
Og ja, der findes råspont med endespont, det var hvad jeg havde i tankerne. Plejer også at være relativt billigt. Almindelige brædder 21mm tykke med kun endespont har jeg aldrig set.
tak! behøves nogle held og lykke...
MEEN, jeg måske alligevel skal trække el osv i loftet, fungerer da indbygningsmålet for dåser og så med 21 gles + 12 gips (eller er det 13mm)
i alt 33-34 mm altså?
MEEN, jeg måske alligevel skal trække el osv i loftet, fungerer da indbygningsmålet for dåser og så med 21 gles + 12 gips (eller er det 13mm)
i alt 33-34 mm altså?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
For 28 mm gles + 13 mm gips = 41 mm
Denne boks har dybde = 40 mm:
http://www.jula.se/catalog/el-och-b...llationsmateriel/apparatdosor/takdosa-400422/
Denne boks har dybde = 40 mm:
http://www.jula.se/catalog/el-och-b...llationsmateriel/apparatdosor/takdosa-400422/
Klik her for at svare