Hej,

Har funderet over det et stykke tid, men er i konstant overvejelse om, hvad der er rigtigt!
På væggen sidder der i dag kun spånplader, huset er fra '79.
Dørkarmene har et fremspring på 1 cm fra væggen.

Jeg vil sætte gips udenpå spånpladen, da overfladen og samlingerne på pladerne ikke er så gode.

Mit problem opstår, når jeg tænker over gips og hvordan jeg som følge af mit valg af gips skal gøre med gerigter.
Tidligere har der ikke været nogen gerigter, det er selvfølgelig noget, jeg gerne vil have.

Hvis jeg sætter renoveringsgips, så bygger den 6 mm, og så må jeg lægge den mod karmen i dag, hvilket i så fald skaber en åbning på cirka 4 mm - hvilket ikke vil se så pænt ud, når jeg lægger gerigter der, tænker jeg.

Alternativet er at bruge 12,5 mm gips, men så bygger den i stedet 2,5 mm mere end karmen gør.

Jeg havde en tanke om at tage kanten ned, men på grund af beslaget går det jo ikke.

Hvad gør jeg?!

Målebånd viser afstand mellem dørkarm og væg med spånpladebelægning. Dørkarm vist fra siden med et udstik på 1 cm. Et målebånd viser afstanden mellem karmen og væggen med spånplader. En låsplade er ved karmen. Dør med træfinish og hvid karm. Væggen ved siden af er ujævn og har malingsskader, hvilket fremhæver forskellen mellem karmens dybde og væggen.
 
Karmfoder eller smygliste kan man bruge for at bygge ud
 
  • Synes
SnickarNikke
  • Laddar…
Det bør gå godt med begge slags gips. En slør på -4 - 2,5mm vil ikke kunne ses, når foderet er på plads. Jeg har selv haft mere end 5mm niveauforskel på et vindue/dør, som ikke kunne ses med foder. Men i værste fald findes der også klackfoder af forskellige slags. Det er jo også muligt at fylde en smal sprække med fugemasse.
 
  • Synes
SnickarNikke
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.