Hej !
Jeg skal montere nogle ekstra gipsplader i gæstetoilettets væg inden kaklingen
(for bøjstyrkens skyld). Nu er jeg usikker på, om jeg skal tage
" Gips Standardkvalitet "
" Overfladegips "
Målene og tykkelsen på pladerne er så vidt jeg kan se identiske, og prisforskellen minimal.
Fyren i byggemarkedet sagde "begge er lige gode".
Hvad siger fagfolkene?
Spørgsmål # 2
Hvor dybt bør gipsskruer trænge ind i regelværket bag pladen?
Mvh Jörgen
Jeg skal montere nogle ekstra gipsplader i gæstetoilettets væg inden kaklingen
(for bøjstyrkens skyld). Nu er jeg usikker på, om jeg skal tage
" Gips Standardkvalitet "
" Overfladegips "
Målene og tykkelsen på pladerne er så vidt jeg kan se identiske, og prisforskellen minimal.
Fyren i byggemarkedet sagde "begge er lige gode".
Hvad siger fagfolkene?
Spørgsmål # 2
Hvor dybt bør gipsskruer trænge ind i regelværket bag pladen?
Mvh Jörgen
ytgipsen er vel bare 6 mm ??
om du skal køre 2 lag så kør almindelig i yderste, om du har mulighed for at gøre begge lag så sæt osb eller plyfa i nederste lag for at have noget at skrue i ..
om du skal køre 2 lag så kør almindelig i yderste, om du har mulighed for at gøre begge lag så sæt osb eller plyfa i nederste lag for at have noget at skrue i ..
Hej igen.
Jeg troede, at begge var omkring 11-12 mm, hvis jeg ikke så forkert.
Men det burde vel være nok at bruge et lag standardgipsskive (hvis vi antager, at den er over en centimeter tyk) ovenpå den gamle gipsvæg?
(jeg tænkte, at man kunne fastgøre den ydre gips til de samme regler, som den første sidder i, er det forkert tænkt?)
Toilettet er kun 1,6 m2 stort - så det føles som om, jeg ikke vil tage mere luft fra væggene end hvad der er absolut nødvendigt.
Venlige Hilsner
Jörgen
Jeg troede, at begge var omkring 11-12 mm, hvis jeg ikke så forkert.
Men det burde vel være nok at bruge et lag standardgipsskive (hvis vi antager, at den er over en centimeter tyk) ovenpå den gamle gipsvæg?
(jeg tænkte, at man kunne fastgøre den ydre gips til de samme regler, som den første sidder i, er det forkert tænkt?)
Toilettet er kun 1,6 m2 stort - så det føles som om, jeg ikke vil tage mere luft fra væggene end hvad der er absolut nødvendigt.
Venlige Hilsner
Jörgen
det er rigtig tænkt af dig at fastgøre i de gamle reglar, og det er nok med et lag gips til
Klik her for at svare