Hej!

Jeg skal sætte nyt loft op i et kælderrum. Jeg synes begge koncepter, gipsplader og malet panel, er pæne nok, men da jeg var mere interesseret i det sidste (da resten af kælderen har sådan noget), mente min nabo, at det var meget lettere at skrue gipsplader op end at kæmpe med besværlige (?) fer og not systemer i panelet osv.

Som I kan mærke, har jeg ikke sat hverken det ene eller det andet op, så mit spørgsmål er: Er gipsplader virkelig så meget lettere? Er det sandt, at panel er sværere at montere, så det bliver pænt? (Kan forestille mig, at man skal sørge for, at det forbliver parallelt osv?) Prisen per m2 ser ud til at være ca. den samme, ikke?

Tak fordi I læser! /David
 
Gips går jo oftest hurtigere at sætte op. Men det er mere efterarbejde med det, spartle 3 gange og male 2 gange.
Panelet tager lidt længere tid at montere men kræver mindre efterarbejde. Måske 2 strygninger.

Hvad havde du tænkt dig at fastgøre gipsen eller panelet i?

Hvis du bruger gips, skal man forstærke op med cc 30, panel plejer cc 60 at være passende.
 
Godt at være to personer, hvis man sætter panel op, og det er nogle meter langt.
Men det er ikke svært.
Jeg har sat 5,10 m lange op, og der var man nødt til at være to.
 
Søm pistol er vel næsten et must til panel i loftet, ligesom en pladeløfter kan være rar, hvis man skal op med plader.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.