Hej,
Vi overvejer, hvordan vi bedst afslutter vores loftpanel mod væggene (af forskellige materialer).
Vil det se pænt ud (langtidsholdbart med bevægelser) at afslutte panelet cirka 5 mm fra væggen, eller vil det se sjusket ud?
Er det en god idé at bruge blød fugemasse, hvis ovenstående ikke bliver pænt?
Vi har en muret murstensvæg, hvor panelet vil ligge både langs med og møde med enderne; den er jo ikke helt jævn som en gipsvæg, hvordan plejer man at afslutte der?
Lister ser vi som en sidste udvej, hvis intet andet fungerer, vi er ikke så store fans af lister, derfor disse spørgsmål.
Har du träpanel i taket? Den kan du ju inte montera dikt väggen ens där väggen är slät. Du måste ha rörelsemån precis som med golv.
En liten rektangulär list kommer inte skämma slutresultatet. Ytbehandla på samma sätt som taket så försvinner den.
Vi ska sätta upp panel, och undrar hur vi bäst (snyggast) löser avsluten.
Ja, nog förstår jag att virket rör på sig, mer på bredden än på längden.
Om man inte sätter lister, vad är brukligt avslut?
Kollar man på tillverkares inspirationsbilder så har de tex gått ganska nära med panelen, ihop i nock?
Nu bryr sig kanske tillverkarna inte bryr sig om det praktiska i sina inspirationsbilder, men vi har aldrig haft panel i tak tidigare så vi har ingen erfarenhet av HUR mycket det verkligen rör på sig.
Vi vill tex inte lämna 5mm, som är spikrakt vid uppsättning men efter några har har ändar som är förskjutna mot varandra.
Jeg tror, at loftpanelet i mødet med vægpanelet "forsvinder ned bagved" vægpanelet.
Det gør de måske, jeg synes (på alle tre billederne), at loftet afsluttes mod væggen, dvs. at ikke vægpanelet skjuler loftet. Men får man ikke samme effekt uanset hvad der skjuler hvad? Vægpanelet bevæger sig vel lige så meget som loftet?
Vi har træpanel i loftet med både pudsede, gipsede og panel på væggene.
Vi satte al panel i loftet før indervæggene blev bygget og derefter sparede vi en 4mm sprække mod loftet, da vi monterede plader.
edit: Da vi monterede panel på væggene, pressede vi den op mod loftet.
Eftersom hver bræt er sømmet fast, bevæger den liggende panel på væggen sig knap nok mod loftet. Og hvis panelen i loftet bevæger sig, er det ikke synligt, da det er under væggene.
[billede]
Vi har træpanel i loftet med både pudsede, gipsede og panel på vægge.
Vi satte alt panel i loftet inden indvendige vægge blev bygget og sparede så 4mm mellemrum mod loftet, når vi monterede plader.
edit: Da vi monterede panel på væg, trak vi det tæt mod loftet.
Eftersom hvert bræt er sømmet fast, bevæger den liggende panel på væggen sig næsten ikke mod loftet. Og bevæger panelet i loftet sig, ses det heller ikke, fordi det er under væggene.
[billede]
Tak for billederne, jeg måtte forstørre det første billede for at se, at det var panel, det lignede først gips
Sætter man loft/gulv først, havde jeg nok ikke set det som et problem, men vi vil sætte det sidst for ikke at beskidte det. Da får vi ikke den mulighed for at skjule det på samme måde.
Gulvet kan I vel alligevel lægge sidst? Bare at I sætter taget før væggene. Og taget bliver jo ikke særligt beskidt under byggeriet, bare brug støvsugeren før indflytning.
Vi har betonpladen som gulv, så vi kunne ikke vente og lægge gulvet sidst. Så vi måtte dække gulvet/betonen omhyggeligt, da væggene blev malet og pudset. Betonen suger ret godt, så ikke noget man vil spilde på
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.