Skal sætte op nyt loftpanel, 6mm tynde plader som jeg tænkte at sømme på det gamle grimme indre loft i badeværelset.
Der sidder diffusionsplast oven over det gamle indre loft, hvordan gør jeg nu - behøver jeg noget imellem de nye og gamle loftpaneler?

Ola78
Det burde ikke være nødvendigt, hvis der allerede er plast. Ved du om den er hel ellers bør du reparere den, badeværelser er endnu værre med varm fugtig luft, så derfor er det vigtigt med en hel diffusionsspærre.

Ola78 sagde:
Det burde ikke være nødvendigt, hvis der allerede er plast. Ved du, om den er intakt, ellers bør du reparere den, badeværelser er endnu værre med varm fugtig luft, så det er vigtigt med en intakt diffusionsspærre.
Mm...jeg er ikke helt sikker på plastens tilstand...vil helst ikke rive det gamle loft ned:(
Kan man sætte plastik op igen nu, før det nye loftpanel?

Hvis man bruger dobbelte diffusionstætte barriere, er der ikke risiko for, at der kommer fugt ind mellem disse, som derefter sidder fast og danner skimmelsvamp i det gamle loft?

Ola78
calle_77 sagde:
Hvis man bruger dobbelte diffusionsspærrer, er det ikke risiko for, at man får fugt mellem disse, som så sætter sig fast og danner skimmel i det gamle loft?
Dobbelt diffusionsspærrer bør man undgå, det er aldrig godt.

Hvad er det for et loft? Er det et malet gipsloft, så kan du trække en latexfug rundt om loftet i samlingen mellem væg og loft for at tætne det.

Det er en form for fer og not træpanel, ca. 1 cm tyk gætter jeg. Og det ser nu ud som plasten ovenpå er beskadiget her og der..

Hvordan bliver det, hvis man tætner den nuværende fuge mellem væggen og dette loft med en form for latex/silikone, og derefter sætter ny plastik direkte under det gamle loft, inden det nye loftpanel?

Den plastik vil jo blive sømmet igennem med det nye loftpanel..?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.