Skal man have regler bagved ved samling af plader på højden, dvs. hvis lofthøjden er højere end 2,4.

Jeg har også vægge med horisontale regler på c/c 60. Hvordan gør man med samlingerne her. Skal man have en metalskive bagved, eller går det godt alligevel?

1. Der findes gips som er 3m.
2. Du kan montere gipsen liggende.

I begge tilfælde skal der være reglar bag alle former for samlinger, alt. en form for træplade, f.eks. OSB eller plyfa.

Det går fint med metalbånd også. En god ven har kørt med ca 15 cm bred båndet plade som han fæster bag ved pladerne med almindelig gipsskrue.

• Synes
Estrids
  • Laddar…
Ikke forkert at sætte OSB eller en anden type plade bag gipsen, da det så bliver nemt at montere hylder mm uden at lede efter reglar eller bruge "Molly".

Metalstrips ser ud til at være løsningen. At sætte træstolper er et kæmpe arbejde, og OSB overalt føles også som meget dobbelt arbejde.
Så at der findes særlige t-skinner fra Gyproc, dvs. som man skal bruge til lange samlinger, men jeg håber det fungerer lige så godt med metalstrips, da de sandsynligvis er betydeligt billigere.

Man skal vel have særlige skruer dog. Bliver gipspladen ikke beskadiget af skruen, dvs. det må tage et stykke tid, før skruen borer sig igennem metallet?

Tricket jeg lærte var almindelig skrue i bakgear indtil spidsen kommer gennem pladen, så fremad igen. Det er jo skruehovedet, der skal holde papiret på gipspladen på plads, og så holder papiret resten af gipsen, så at sige, så det har jeg ikke set noget problem med.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.