Jeg er i gang med at bygge et badeværelse, og blikkenslageren har lige været her. Nu skal jeg op med alle pladerne (konstruktionsfiner og gipsplader) og må så med så stor præcision som muligt bore huller i pladerne for rørgennemføring. Hvordan gøres dette bedst? Er der nogle smarte tricks, eller er det simpelthen nøjagtighed med tommestokken, der gælder? Taknemmelig for alle tips.

• Billede af et ufærdigt badeværelse med trækonstruktion, synlige rørinstallationer og værktøj, klar til opsætning af konstruktionsplader og gips.
Senest redigeret:
Hus tomte
Tommelstok og hulsav er nok det, der virker bedst, når rørene allerede sidder der..

jeg skal gøre præcis det samme i ugen

• Synes
gryden
  • Laddar…
gryden gryden sagde:
Jeg er ved at bygge et badeværelse, og VVS-installatøren har lige været her. Nu skal jeg op med alle pladerne (konstruktionsfiner og gipsplader), og jeg skal med så stor præcision som muligt bore huller i pladerne til rørføring. Hvordan gør jeg dette bedst muligt? Er der nogle smarte tricks, eller handler det simpelthen om nøjagtighed med tommestokken? Taknemmelig for alle tips.
Tommestok og nøjagtighed er godt. Et alternativ er krydslaser, som du sigter ind på centrum af røret uden plade, og derefter sætter du pladen på plads og saver.

• Synes
En apelsin og 1 anden
  • Laddar…
N Nikorasu sagde:
Tommestok og nøjagtighed er godt. Et alternativ er krydslaser, som du sigter ind på centrum af røret uden plade, og derefter placerer pladen og saver.
Problemet er, at jeg ikke kan placere pladen, da rørene stikker ud så meget. Men... væggen er åben på bagsiden, og rørene er fastgjort med snapbeslag, så jeg kan måske løsne snapbeslagene, placere pladen, og markere centrum bagfra gennem metalpladen, som beslaget er fastgjort i. Det burde være relativt nemt.

Bedste svar

Jeg havde taget ud rørene, sat pladerne på, boret med et lille bor i centrum og så kørt hulsaven forfra og så sat rørene i.

• Synes
Hus tomte og 1 anden
  • Laddar…
N Nikorasu sagde:
Tommestok og nøjagtighed er godt. Et alternativ er krydslaser, som du sigter ind på centrum af røret uden skive, og derefter sætter du skiven på og saver.
Jeg skal gøre dette om nogle uger, og dette tip vil gøre det så meget nemmere for mig! Tak!

• Synes
gryden
  • Laddar…
En apelsin En apelsin sagde:
Jeg skal gøre det her om nogle uger, og dette tip vil forenkle så meget for mig! Tak!
Dette forum er fantastisk :heart:

• Synes
En apelsin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.