Medlem
· Västra Götaland
· 2 indlæg
Hej!
Vi er i gang med at renovere et børneværelse, hvor skorstenen kommer op på halvdelen af den korte væg.
Vi har sat ny gips på de øvrige vægge, men undrer os nu over, om vi også kan sætte gips på skorstenen. I dag fyrer vi med olie, men vil inden for ca. 1 måned skifte til jordvarme. Senere har vi også tænkt os at installere en brændeovn.
Hvad sætter man ellers?
Vi er i gang med at renovere et børneværelse, hvor skorstenen kommer op på halvdelen af den korte væg.
Vi har sat ny gips på de øvrige vægge, men undrer os nu over, om vi også kan sætte gips på skorstenen. I dag fyrer vi med olie, men vil inden for ca. 1 måned skifte til jordvarme. Senere har vi også tænkt os at installere en brændeovn.
Hvad sætter man ellers?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 indlæg
Er ikke så vant på byggmarkedet (ægtemanden plejer at ordne det, men han er bortrejst og tænkte ordne alt materialet inden han kommer hjem), så hvad er det? Ligner det gipsplade i struktur osv?
Jeg fik ikke lov til at have almindelig gips mod skorstenen (Isokern) ifølge skorstensfejeren. Jeg måtte fjerne en del af gipspladen og erstatte det med gipsmørtel.
Helt idiotisk mener jeg, men skorstensfejerens ord er åbenbart lov.
Mvh Modewski
Helt idiotisk mener jeg, men skorstensfejerens ord er åbenbart lov.
Mvh Modewski
Har lidt samme undren her. Renoverer overetagen og overvejer om man må eller om der er nogen ulempe ved at sætte OSB & gips på skorstenens stock?
Har nu jordvarme men har pejs i stueetagen så den bruges til fyring nogle gange.
Har en fornemmelse af at OSB måske er no-no, men hvordan er det ellers med gips?
Har nu jordvarme men har pejs i stueetagen så den bruges til fyring nogle gange.
Har en fornemmelse af at OSB måske er no-no, men hvordan er det ellers med gips?
Gips er jo ikke brandbart, så det bør vel gå, tænk dog på at gips har en tendens til at blive porøst af langvarig varme, så minerit eller noget andet måske er at foretrække.
OSB er nok ikke populært mod en murstock.
Sikrast er vel at ringe til fejeren og høre.
OSB er nok ikke populært mod en murstock.
Sikrast er vel at ringe til fejeren og høre.
Da jeg satte kamin op, nægtede skorstensfejeren at godkende en eksisterende gipsinddækning af skorstenen. Jeg måtte bytte gipsen ud med minerit.
Tjek med skorstensfejeren, inden du gør noget, ellers kan det blive unødvendigt dyrt.
Tjek med skorstensfejeren, inden du gør noget, ellers kan det blive unødvendigt dyrt.
Klik her for at svare